האדמו"ר והמארח מסיקה
האדמו"ר והמארח מסיקהמועצת שומרון

האדמו"ר משומר אמונים, נכדו של התולדות אהרון השומר אמונים ומנהיג חסידות המתפרשת על פני ארבע ערים בישראל קיים השבוע סיור בשומרון.

במהלך ביקורו הגיע האדמו"ר למועצה האזורית שומרון שם נפגש עם ראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה, וסגנו יוסי דגן, התארח בביתו של ראש ישיבת שבי שומרון, הרב שמידט, שהסביר לו את שיטת הסימנים המפורסמת אותה פיתח ללימוד גמרא.

בהמשך סיורו התארח בישוב יצהר וכן בכרמים במוקדים השונים בשומרון.

בסיור אמר האדמו"ר כי אין לעשות משא ומתן עם הציבורי הערבי משום שכהגדרתו "אם נותנים להם אצבע הם רוצים את כל היד". כמו כן התייחס לחקלאות בשומרון ואמר כי מרגש לראות בארץ ישראל חקלאים שמקפידים על המצוות, על קלה כבחמורה. ויהודים שומרי מצוות ששומרים על ארצנו הקדושה. "אני מזהה קדושה בציבור הזה. מקפידים גם על קשר עם הקרקע וגם על הקפדה על מצוות", אמר.

גרשון מסיקה ראש מועצת שומרון בירך על הגעתו של האדמו"ר ואמר: בשעה הזו, כוחנו באחדותנו. אין דבר חשוב יותר מלכידות ומהגעה להבנה בין הציבורים השונים בוודאי מול הציבור החרדי שהוא קרוב בתפיסת עולמו לציבור הדתי לאומי ורב המשותף על המפריד".

יצוין כי הסיור כולו התקיים כחלק ממיזם אותו מקדמת מועצת שומרון לקירוב בין ראשי המגזר החרדי וציבור הדתי לאומי. במסגרת מיזם זה מוזמנים לשומרון מדי שבוע ראשי קהילות, ראשי ישיבות, אדמו"רים ובכירים נוספים מראשי המגזר החרדי.