האזינו להם. רג'וב ועבאס
האזינו להם. רג'וב ועבאספלאש 90

חבר הוועד המרכזי של פת"ח, ג'יבריל רג'וב, העומד גם בראש הוועד האולימפי הפלסטיני, העניק חסות לטורניר טניס על שמה של המחבלת דלאל מוגרבי שביצעה בשנת 1978 את הפיגוע הקטלני ביותר בתולדות מדינת ישראל, כשהיא ועוד מחבלים חטפו אוטובוס ורצחו 37 אזרחים, 12 מתוכם ילדים.

בארגון 'מבט לתקשורת הפלשתינית' המדווח על החסות שהעניק רג'וב לטורניר מציינים כי האירוע התקיים בדיוק באותו יום שבו מחמוד עבאס, יו"ר הרשות הפלסטינית, דיבר באו"ם על רצון הפלסטינים לחיות בשלום עם ישראל ועל "דחיית הטרור על כל צורותיו".

על פי הדיווח רג'וב בחר להעניק חסות ל"טורניר השהידה דלאל מוגרבי בטניס שולחן." בטקס הסיום, סגן נשיא ההתאחדות הפלסטינית לטניס שולחן, רדוואן אל-שריף, חלק כבוד למחבלת דלאל מוגרבי, תוך שהוא "הזכיר את מעשיה הראויים לציון של הגיבורה השהידה דלאל מוגרבי".

במכון 'מבט' מציינים כי קריאת תחרות ספורט לילדים על שמה של מחבלת תואמת את מדיניות הרש"פ ופת"ח של הפיכת מחבלים לדמויות לחיקוי עבור ילדים ונוער. "אחד המכשולים העיקריים לשלום הוא העובדה שהרש"פ מלמדת את אנשיה, גם כיום, שפלסטינים שרצחו אזרחים ישראלים הם גיבורים", אומרים במכון שחשף כי הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ חלקה כבוד לעבדאללה ברגותי, אברהים חאמד ועבאס אל-סייד, אשר ביחד היו אחראים למותם של 166 אזרחים בפיגועי התאבדות. הטלוויזיה של הרש"פ תקפה את "מבט לתקשורת פלסטינית" על הפרסום הזה ואמרה: "אם בעיניהם ["מבט לתקשורת פלסטינית"] כל האסירים הללו מחבלים - בעינינו הם גיבורים... כל האסירים הגיבורים הלוחמים".

ב'מבט' מדגישים כי "המסר שג'יבריל רג'וב מעביר, על ידי מתן חסות לטורניר המאדיר את דלאל מוגרבי, באותו יום שבו עבאס דיבר על שלום באו"ם, הנו מסר ברור: אנשים שרצחו ישראלים הם גיבורים. הוא בוודאי אינו עולה בקנה אחד עם הדברים הבאים "שני העמים, הפלסטיני והישראלי, הינם שותפים במשימה של עשיית השלום," שעבאס אמר באו"ם".