לבחון מחדש. סער
לבחון מחדש. סערצילום: יששכר רואיס
שר הפנים גדעון סער (הליכוד ביתנו), התייחס הערב, מוצאי שבת, להחלטת מועצת אירופה להכריז על ברית המילה - הפרת זכויות אדם.

"מספיקה מילה אחת לתיאור המתקפה של מועצת אירופה על ברית המילה: אנטישמיות", כתב סער בעמוד הפייסבוק שלו.

משרד החוץ בירושלים תקף ביום שישי את ההחלטה אירופית וקראה לבטל אותה לאלתר. "ברית מילה לבנים היא מסורת דתית עתיקת יומין של שתי דתות חשובות, היהדות והאיסלם, והיא נפוצה אף בקרב חוגים נוצריים. כל השוואה של מסורת זו למנהג הפסול והברברי הקרוי 'מילת נשים' הוא בגדר בורות מזעזעת, במקרה הטוב, או השמצה ושנאה דתית, במקרה הרע".

נזכיר כי ביום רביעי האחרון החליטו המדינות החברות במועצת אירופה להכריז כי ברית המילה מהווה הפרה של זכויות אדם, משום שיש בה פגיעה בגופם של ילדים שלא על דעתם. האסיפה הפרלמנטרית בה מיוצגות רוב מדינות אירופה קבעה כי ברית מילה אסורה, אלא אם הילד או הילדה כבר עברו את גיל 15 ונתנו את הסכמתם לכך.

"פגיעה בשלמות הגוף של ילדים", כתבה המועצה בהחלטתה שהוכרעה ברוב של 78 תומכים לעומת 13 מתנגדים ו-15 נמנעים. המועצה קראה "להגדיר בבירור את התנאים הרפואיים, הסאניטריים והאחרים להליכים כגון מילה שאינה מוצדקת מבחינה רפואית, בילדים קטנים".

לדברי משרד החוץ, הטענות ולפיהן ברית המילה מזיקה לבריאותם של ילדים או פוגעת בגופם הן טענות שווא, שאינן מבוססות על שום קריטריון מדעי. "ההיפך הוא הנכון. לדוגמה, הודעה רשמית מאוגוסט 2012 מטעם אגודת רופאי הילדים בארה"ב, מצביעה על יתרונות רפואיים של מילת תינוקות בנים.".

"לפיכך, החלטתה של האספה הפרלמנטרית של מועצת אירופה נגד ברית מילה היא בגדר התקפה בלתי נסבלת הן על המסורת הדתית המכובדת והעתיקה שעומדת בתשתיתה של תרבות אירופה, והן על הרפואה המודרנית וממצאיה", אמרו במשרד החוץ.