באנו לעבוד. ח"כ הופמן
באנו לעבוד. ח"כ הופמןצילום: פלאש 90

חבר הכנסת רונן הופמן (יש עתיד), אחד משני נציגי הכנסת במועצת אירופה, מאמין כי ניתן בפעילות הסברתית ודיפלומטית למנוע את הבליץ האירופי נגד ברית המילה. את הדברים אמר חבר הכנסת הופמן בראיון ליומן ערוץ 7.

בראשית דבריו דוחה חבר הכנסת הופמן את הניסיונות לפרש את קריאת המועצה האירופית למדינות לשקול שוב את היחס לברית המילה כדאגה לזכויותיו של התינוק.

לדבריו, אמנם לו ינחת כאן אדם מהמאדים יתכן ויחשוב שמדובר בהחלטה שכל עניינה הוא דאגה לשלומו של התינוק, אך כמי שמכירים את המערכות הפוליטיות באירופה ואת האג'נדה הרווחת שם ניתן לקבוע כי לא רק דאגה לזכויות האדם מניעה אותם.

הופמן מציין כי ניתן היה לחשוב אחרת אם במועצת אירופה היו מוצגים דו"חות רפואיים המלמדים על פגיעה רפואית בתינוק בעקבות ברית המילה, אך כידוע המציאות היא הפוכה ועולם הרפואה תומך במנהג הקדום.

להערכתו מאחורי הקריאה האירופית מסתתר שילוב בין אנטישמיות לאיסלאמופוביה האופפת גם היא את מדינות אירופה. הופמן אינו מנתק בין הקריאה האירופית האחרונה לדה לגיטימציה האירופית כלפי היהודים וכלפי מדינת ישראל בשנים האחרונות. לדבריו הדברים כרוכים אלה באלה וככאלה הם מעידים על המגמה האמיתית שמאחורי הקריאה האחרונה.

באשר לפעילות שאותה ניתן לקדם לבלימת המהלך, אומר חבר הכנסת הופמן כי הוא וחבר הכנסת נחמן שי, שני נציגי הכנסת במועצת אירופה, נציגים משקיפים, דורשים דיון נוסף במועצה. "לא נאפשר את הדבר. נעשה ככל יכולתנו", הוא אומר ומבהיר כי אמנם לא ניתן למנוע את קיומו של הדיון והשיח בכל אחת ממדינות אירופה אך ייעשה מאמץ דיפלומטי לבלום את החקיקה נגד ברית המילה במדינות השונות.

הופמן מזכיר כי עד כה היו לא מעט אירועים הסברתיים בהם כשלה ישראל כיוון שהופתעה, אך במקרה זה אין סיבה להפתעה שכן הדברים ברורים וידועים. וגם אם מעמדה של ישראל באירופה אינו מהמשופרים אין כוונה להתייאש ולוותר מראש על המאבק.