ניר אורבך
ניר אורבךעופר עמרם

מכתבי זימון לשימוע לקראת הפקעת חברות ממפלגת הבית היהודי נשלחו אתמול (שני) לחברי מפלגה שרצים ברשימות נגד "הבית היהודי" בבחירות המוניציפאליות שייערכו בעוד כשבועיים.

כך לדוגמא, חברים בסניף המפלגה בירושלים שהוצבו ברשימה המתחרה ("ירושלים מאוחדת") יוזמנו לשימוע ובהמשך צפויים לסיים את חברותם בבית היהודי.

התקנון המוניציפאלי קובע כי לחברי מפלגה אסור להציג מועמדות מחוץ לרשימת המפד"ל (כיום - "הבית היהודי"), סעיף 4 לחוקה מאפשר להוציא מהמפלגה חבר שהפר את ההוראות הללו.

יצוין כי לפני כשלושה חודשים מנכ"ל המפלגה ניר אורבך והוועדה המוניציפאלית של המפלגה הוציאו למתמודדים השונים מכתב הבהרה, לפיו, "כל חבר שלא הזדהה בבית היהודי ויצא כנגד רשימה מקומית של הבית היהודי, פסילת חברותו במוסדות המפלגה תיבדק ותוחלט על פי שיקולה והבנתה של הועדה המוניציפאלית".

לאחר השימוע שתקיים הוועדה המוניציפאלית המשמשת כמטה הבחירות, תוגש בקשה לבית הדין של המפלגה לגבי המתמודדים שהוחלט סופית להפקיע את חברותם, בבקשה לנקוט בצעד המשפטי המבוקש.

לדברי מנכ"ל המפלגה, ניר אורבך, "במהלך ההיערכות לבחירות המוניציפאליות המשכנו את המהפך התפיסתי בבית היהודי שהתחיל עם בחירתו של נפתלי בנט ליו"ר המפלגה. דיברנו על שילוב נשים, חילוניים וצעירים בכמה שיותר מקומות, למעלה מ- 50 נשים מוצבות בצמרות 88 הרשימות שאנחנו מריצים ברחבי הארץ, צעירים רבים, מועמד דרוזי ושני מועמדים שאינם דתיים לראשי רשויות.

"ב- 99% מהמקומות המהפך התפיסתי התקבל בברכה. במקומות בודדים אישים שלא הצליחו להתברג במקום שרצו ברשימה, החליטו להתפלג ממניעים אישיים. מבחינתנו זהו קו אדום. לא ניתן לאיש להרוס את ההישג של הציונות הדתית. אני קורא לאותם אישים לשוב לבית היהודי ולזנוח את דרך הפילוג שבראיה רחוקת טווח לעולם לא משתלמת", אמר אורבך.