חסידות סטמאר מספקת חלופות תקציביות למוסדות התורה בישראל?

על פי פרסומים מטעמה עולה, כי מוסדות שהצהירו על 'הינתקות' מתקציבי הממשלה יקבלו השבוע תמיכה מהקרן שזכתה לכינוי ה'שקל הטהור'.

כפי שכבר פורסם, האדמו"ר מסאטמר הציג בשנה האחרונה יוזמה מהפכנית ולפיה: מוסדות שיצהירו על הינתקות מוחלטת מתמיכת השלטון בישראל - יזכו לתמיכה הגונה מאת האדמו"ר והקרן שייסד.

היו שראו בכך ניסיון פתטי למגר את מה שכינו 'ממשלת הרוע', אך עם הזמן יותר ויותר מוסדות חינוך שהבינו כי פני הממשלה הנוכחית לגדוע את עולם התורה וקיצוץ התקציב - הצטרפו ליוזמת האדמו"ר.

באותם ימים נשא האדמו"ר מסאטמר נאום תמיכה נלהב במוסדות התורה בארץ הקדוש, וביקש מנדיבי הלב בארה"ב להתארגן ולהיחלץ חושים לימין מוסדות התורה בארץ. "יהיה בכך גם מסר בלתי עקיף", אמר אז האדמו"ר, "כי יש למוסדות התורה תמיכה יהודית וטהורה מכאן, מאחיהם שבגולה".

כאמור, רבים מבין המוסדות בארץ - ולא רק אלו הנמנים על חוגי 'הקנאים' - הביעו את רצונם להצטרף ליוזמת 'שקל הטהור', תוך כדי שהם זונחים את אחיזתם - הרפויה בלאו הכי - במוסדות השלטון בישראל.

תוך כשבועיים ימים מיום ההכרזה הושג הסכום של שני מיליון דולר לקרן המיוחד אותו הקים האדמו"ר, וכבר בנסיעתו לישראל בחודש אדר האחרון, העניק האדמו"ר את מיליוני הדולרים למוסדות שהצהירו על ההתנתקות התקציבית מהממשלה.

עם פתיחת זמן הלימודים, נקבע ע"י האדמו"ר כינוס ומעמד חיזוק ענק למאות המוסדות שהצטרפו ומצטרפים ליוזמת האדמו"ר. הכינוס שייערך במעמד אדמו"ר, רבנים וגדולי תורה, יהווה יריית פתיחה ליוזמה המבורכת שמכה גלים בכל רחבי העולם היהודי.

המעמד יתקיים ביום חמישי השבוע באולמי 'סאטמאר' בשכונת עזרת תורה בירושלים בהשתתפות מנהלי המוסדות שחתמו על היוזמה ואשר יקבלו זה עתה מענק נוסף ע"י קרן 'שקל הטהור'. המעמד סגור לציבור הרחב, ולמנהלי המוסדות נשלחו הזמנות פרטיות וכרטיסי כניסה.