ניר ברקת וזבולון אורלב
ניר ברקת וזבולון אורלביואב דודקביץ'

עיריית ירושלים חנכה היום (ג') את מבנה בית הספר הממ"ד החדש בגבעת מרדכי על שם ראש מינהל חינוך ירושלים, בן ציון נמט ז"ל.

הטקס התקיים במעמד ראש העיר, ניר ברקת, חברי הנהלת העיר, הנהלת מינהל חינוך ירושלים, נציגי משרד החינוך, משפחת נמט, השר לשעבר זבולון אורלב, חברים ומוקירי זכרו.

בן ציון נמט נפטר בירושלים במאי 2011 בגיל 49. נמט, תושב העיר, ניהל את מינהל חינוך בעיריית ירושלים במשך ארבע שנים, ולפני כן שימש סמנכ"ל רשת החינוך התורנית "נעם צביה". בשלב מוקדם יותר ניהל נמט את אחד מבתי הספר "נועם" בעיר ואת פנימיית מדרשת עמליה.

נציג ההורים, ד"ר מאיר פרנקל, הודה במילים חמות לראש העיר ברקת על פעולתו להקמת בית הספר וציין כי לאחר שנים ארוכות בהן ילדי גבעת מרדכי נאלצו לנסוע מידי בוקר לכל שכונות העיר כדי ללמוד, התברכה השכונה בהחלטתו האמיצה של ברקת להקים את בית הספר חרף הקשיים וההתנגדויות. 

השר לשעבר אורלב אמר בטקס "אני רוצה לברך את ראש העיר ברקת שגילה אומץ לב וחזון ואישר את הקמת בית הספר למרות כל הקשיים וההתנגדויות. ירושלים התברכה במנהיג בעל חזון עם יכולות ביצוע, והציבור הציוני דתי בירושלים מכיר לו תודה והערכה עמוקה על כל פועלו בחמש השנים האחרונות ובעזרת ה' בחמש השנים הבאות".

ראש העיר ברקת הודה לאורלב על המאמצים הרבים להקמת בית הספר וסיפר על נמט ז"ל כי "מי שהכיר את בנצי הכיר אדם נעים הליכות, חבר אמת ואיש חינוך מקצועי מהמעלה הראשונה. בנצי היה רתום כל כולו למען תלמידי ירושלים, הנהיג שינויים רבים ומשמעותיים ופעל מתוך שליחות. השפעתו וחותמו על המערכת מורגשים בכל יום ויורגשו עוד שנים רבות".

עוד הוסיף ברקת כי "לאחר שנים של נסיגה בכמות התלמידים בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי בירושלים, אנו רואים בהם היום צמיחה וגידול. נמשיך לחזק את החינוך הציוני דתי בירושלים בפתיחת מוסדות חינוך איכותיים בעלי איכות מצוינות וערכיות, תוך טיפוח ושדרוג המוסדות הקיימים ובמתן מענה לדרישות ולצרכים של כל הורה והורה".

(צילום: יואב דודקביץ')