סוריה
סוריהרויטרס

המשטר הסורי הודיע על הצלחתו לכבוש מחדש את הכפר ח'נאסר ומספר כפרים נוספים בצפון סוריה שנפלו בידי המורדים ואפשרו להם לכתר את צבא הסורי שעדיין נותר במספר שכונות בעיר חאלב.

דוח שהוכן ע"י המורדים מספר את סיפור הקרב בחזית אל-ספירה באזור הכפרי המזרחי של חאלב ומלמד על מאזן הכוחות בין הצדדים וההסתמכות ההולכת וגוברת של צבא סוריה על חיילים של חיזבאללה.

על פי הדוח, הכוח הצבאי הסורי שפרץ את הדרך לחאלב כלל 25 טנקים, 10 נגמ"שים, 4 תותחים מתנייעים בקוטר 122 מ"מ, 3 נגמ"שים שעליהם מורכב תותח ארבע קני 23 מ"מ, 10 מטולי גראד ומשאיות תחמושת רבות. הכוח הצבאי לווה בסיוע הדוק של חיל האוויר הסורי ומסוקי קרב ומסוקים.

ההתקדמות של הכוח הצבאי הסורי בוצעה באמצעות מסך מתגלגל של אש תופת, שכללה על פי דיווח המורדים 100 רקטות גראד, 50 פגזי טנק ו-10 חביות מתפוצצות שהושלכו מכלי טיס וכל זאת במשך שעה אחת בלבד. נגמ"שי המקלע הארבע הקני 23 מ"מ ירו אש תופת לעבר כל יעד חשוד.

תחת האש הכבדה ולאחר שספגו 15 אבידות ו-30 פצועים נאלצו המורדים שלא היו מצוידים דים בנשק נ"ט ובנשק כבד לסגת לעבר הכפרים הסמוכים.

עוד צוין בדוח, כי בהאזנה למכשירי הקשר של הכוח הסורי ניתן היה לשמוע להג לבנוני המעיד על השתתפות של לוחמי חיזבאללה בקרב, וכל על חלק מהטנקים ומכלי הרכב ניראו תלויים דגלי הארגון הצהובים.