עשרות מתושבי נהריה השתתפו הערב (ג') בכנס 'אזרחים ותיקים במרכז העניינים', שקיימה סיעת הבית היהודי בעיר בראשות קובי ויצמן.

הכנס נערך במעמד השר לאזרחים ותיקים, אורי אורבך, בהשתתפות אנשי 'הבית היהודי' בנהריה ואישי ציבור.

ראש הסיעה, קובי ויצמן, הציג את ממצאי המחקר שנעשה בעיר במסגרת תוכנית 'חיים בגיל' ותכנית עבודה מפורטת של 'הבית היהודי' הנוגעת לאוכלוסיית הגיל השלישי בנהריה.

על פי המחקר שהוצג, 15% מהתושבים בעיר הינם בני 65 ומעלה וכ-18% מהאזרחים הוותיקים מדווחים על תחושת בדידות. עוד מראה המחקר כי רמת ההכנסה בנהריה בקרב האזרחים הוותיקים נמוכה מהנתונים הארציים, וכ-50% מהאזרחים הוותיקים מכניסים פחות מ-4,000 ₪ בחודש - נתון המצביע על שיעורי עוני גבוהים.

מרבית הקשישים בנהריה מקבלים קצבאות זקנה והשאר קצבאות שארים והשלמת הכנסה, ורק 9% מהם עובדים. מסקנות המחקר שהוצג מראות, כי לעיר תשתיות טובות של מבני ציבור ומתקנים לספורט ופנאי אך חסרים תכנים ופעילויות בתחום התרבות והפנאי.

כמו כן, בעוד מועדוני הגמלאים פרוסים ומתוחזקים בצורה טובה מאד ברחבי העיר, כיום אוכלוסיית האזרחים הוותיקים אינה מגיעה אליהם במספרים גדולים. בנוסף, המחקר מעיד כי קיים פוטנציאל למפגש בין-דורי בבתי הספר, ובתחום התעסוקה רבים מהאזרחים הוותיקים מעוניינים להמשיך לעבוד.

"אני מבטיח שמפלגת הבית היהודי תהיה שותפה אקטיבית לכל יוזמה ורעיון שיקדם את מעמדם של האזרחים הוותיקים בעיר", אמר השר אורבך והוסיף כי "חשוב מאוד שהדור הצעיר יוקירו תודה לדור המייסד של המדינה, שבלעדיו לא היינו יושבים כאן היום ושלעולם לא יהיה תחליף לגיל ולניסיון רב שנים שלו.

השר אורבך הכריז כי יפעל להקמת מנהלת שירות לאומי ייחודית שתעניק לאזרחים ותיקים שכר והטבות שונות כדי לעודד את תופעת ההתנדבות של גמלאים בקהילה.

"אני קורא לכל האזרחים הותיקים להצביע לבית היהודי בנהריה, יש כאן רשימה מצוינת עם המון רגישות ונחישות שתפעל לטובתכם, ואנו נסייע להם בכל המשאבים האפשריים למען תושבי העיר", הבטיח אורבך.

ראש הרשימה ויצמן אמר כי "האזרחים הוותיקים בעיר נמנים עם דור המייסדים של המדינה והם מקור הגאווה של כולנו ואנחנו צריכים להשקיע את המירב והמיטב כדי שאותם תושבים רוויי זכויות ימשיכו לחיות בכבוד בעיר".