שמעון פרס
שמעון פרסמארק ניימן/ לע"מ

נשיא המדינה, שמעון פרס, פתח היום (רביעי) את מבצע "הקש בדלת" של האגודה למלחמה בסרטן באירוע המסורתי שהתקיים בבית הנשיא, בהשתתפות שרת הבריאות יעל גרמן,  פרופסור אליעזר רובינזון יו"ר האגודה ומכובדים נוספים.

במסגרת האירוע נפגש הנשיא עם כ-37 ילדים חולים ומחלימים מסרטן ושמע מהם על ההתמודדות עם המחלה. גונן כהן בן ה-13 מחולון אשר החלים מסרטן הלימפומה רק לפני שבועיים לאחר שנתיים וחצי של מאבק, פנה לנשיא ואמר לו: "המודעות לסרטן חשובה מאוד, במיוחד מבצע "הקש בדלת", האגודה למלחמה בסרטן עוזרת לנו להתמודד. אני מקווה שכולם יתרמו". הנשיא שהתרגש מאוד מהמפגש עם גונן פנה אליו ואמר לו:" אני בטוח שאתה חזק ומתחזק בכל יום. מאחל לך ולכל משפחתך רפואה שלמה ואני מקווה שאתה קשוב להנחיות הרופאים". 

במהלך האירוע נשא הנשיא דברים ואמר: "המאבק במחלת הסרטן הוא מאבק קשה אך לא אבוד, ואסור להיכנע לו. פרס הנובל שניתן היום לקיבוצניק בן ארצנו הוא צעד נוסף במסע הנכבד להדברת המחלה.  בישראל מאובחנים כל שנה 23,000 חולים ביניהם 400 ילדים. אלו נתונים קשים המחייבים את החברה כולה. עלות הטיפולים והתרופות הנדרשים למלחמה במחלה יכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים בכל חודש. אין להשלים עם העובדה שהזכות לחיים תישאר ביד המקרה או ברשותם של בעלי אמצעים בלבד. אני קורא לכל עם ישראל לפתוח את הלב למבצע של האגודה למלחמה בסרטן ולעזור להם להפיח תקווה חדשה באנשים הזקוקים לכך כל כך".

שרת הבריאות יעל גרמן נשאה גם היא דברים ואמרה: "משרד הבריאות שם כיעד את צמצום פערי הבריאות בכלל ומחלת הסרטן בפרט, ומשקיע בהעלאת המודעות לבדיקות מוקדמות. בזכות הגילוי המוקדם, פיתוחים מדעיים, תרופות וטכנולוגיות חדשות אנו רואים שיפור בשיעור ההישרדות של 5 שנים ומעלה".

פרופסור אליעזר רובינזון יו"ר האגודה התייחס בדבריו למחלימים ממחלת הסרטן, שמספרם עולה מידי שנה, והדגיש כי אחת הפעילויות החשובות שמקדישה האגודה  כיום היא דאגה לשיפור איכות חייהם לאחר ההחלמה, ע"י פרויקטים שמטרתם לסייע למחלימים להשתלב חזרה בשגרת החיים.

במהלך האירוע הוענק מגן ההוקרה מטעם האגודה לפרופסור בלה קאופמן, מנהלת המכון לאונקולוגיה של השד במרכז הרפואי שיבא, לרגל זכייתה בפרס היוקרתי על פעילות הומניטארית מטעם האיגוד האמריקאי לאונקולוגיה קלינית ASCO.

יודגש כי באירוע השתתפו גם הגברת מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן, סגן יו"ר האגודה ליאון רקנאטי, צבי נטע יו"ר קבוצת מכשירי תנועה שהינו יו"ר מבצע "הקש בדלת", פרופסור בלה קאופמן והאורח הנכבד, מנכ"ל ארגון הסרטן הבינלאומי ה- UICC  קרי אדאמס ורעייתו מריאנה.