איך אתם מעדיפים את התפוח שלכם?
איך אתם מעדיפים את התפוח שלכם?פלאש 90

חברת הזרעים "גרמיקופה" האירופאית שלחה לחקלאי הנגב זרעי תפוחי אדמה מסוג דאיפלה, בכדי לגדלם בישראל בתקופת החורף כאשר מזג האוויר באיטליה לא נוח לגידול.

שיתוף הפעולה נועד למנוע קטיעה של רצף השיווק ולאפשר למחוזות איטליה ליהנות מתוצרת טרייה גם בחורף. כך מדווחת התאחדות החקלאים.

אברהם רוטשטיין, מנכ"ל חברת 'תוצאה' המייצגת את גרמיקופה, מספר כי מדובר ביצוא ראשוני של הזן מישראל לאיטליה. רוטשטיין מדגיש כי הסוחרים האיטלקים גילו את השילוב בין יתרונות מזג האויר הנוח בנגב בעונת החורף לצד איכות התוצרת של חקלאי הדרום.

העסקה הראשונה כוללת יצוא של 450 טון משדות הנגב. עם זאת לאור הביקוש של הזן באיטליה יעשו מהלכים להגדיל את היקף השיווק בחורף הבא.

"זרעי הדאיפלה הובאו לארץ לאחר תכנון משותף למשווק האיטלקי וחקלאי הנגב בישראל. לדאיפלה טעם וגוון פנימי האהובים על הצרכנים באיטליה ובמיוחד בסיציליה. הזן מצטיין ביבולים גבוהים ומתאים לפירה, ניוקיס, מילוי בורקסים, קנישס ואפיה", מספרים בהתאחדות.

לדברי רוטשטיין לשוק הישראלי חשיבות רבה בעיני האירופאים מאחר ואנו מהווים "אסם הירקות של אירופה בחודשי החורף" כשהאדמה בחלקים מהיבשת קפואה ואינה מאפשרת גידול ירקות בשטחים פתוחים.

בעבר הסתפקו אזרחי אירופה בירקות שאוחסנו ונשמרו מחודשי הקיץ או ביבוא מצומצם, אולם עם העלייה ברמת החיים ברוסיה ובמזרח אירופה גבר הביקוש לירקות בחורף ובאביב.