יונתן בן ארצי
יונתן בן ארציפלאש 90

עצרת הזיכרון המרכזית לציון 18 שנים לרצח ראש-הממשלה יצחק רבין, מתקיימת הערב (מוצאי שבת) בתל אביב, תחת הכותרת "זוכרים את הרצח, נלחמים על הדמוקרטיה".

נכדו של יצחק רבין יונתן בן ארצי, קרא הערב מעל דוכן הנואמים לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לנצל את ההזדמנות שבחידוש השיחות המדיניות עם הפלסטינים.

"אין לי כל כוונה לבוא איתך חשבון היום על מה שקרה כאן אז באותו הלילה. זו לא הכוונה שלי ומעולם לא היתה דרכי. גדלתי ובגרתי את הלילה ההוא. השנים עברו. כאבי עוד כאן אבל אני לא כאן להאשים אותך במה שקרה. כל אחד מאיתנו, עשה את החשבון שלו, ואני יודע בבטחה שגם אתה למדת, הפנמת ועיכלת את הלקחים והגבולות בויכוח הפוליטי. ראש הממשלה נתניהו -- סבא שלי נרצח על השלום, ואתה חייב לנו, לכולנו את השלום. אדוני, יש לך הזדמנות ייחודית להביא לנו את השלום.

לראשונה מזה שנים, עומדת בפתחך, הזדמנות מיוחדת במינה, לנצל מצב מיוחד בעולם, לעשות שלום ולהביא בו זמנית לפתרון איראן והפלשתינאים, והכל במסגרת אחת, בתמיכה ועידוד של העולם כולו. זה לא יהיה קל ובטח גם לא תמיד פופולרי. אבל ההיסטוריה תוכיח כי מנהיגים נבחנים בשעות לא פופולאריות. נדמה לי כי זהו הזמן שלך.  אני קורא לך מכאן לעשות שימוש בהזדמנות הזו, לסגור מעגל ולהביא לנו שלום", אמר.

נכדו של רבין אמר "נזכור ולא נשכח את ההסתה האלימה הפרועה והפורעת שהשתלטה על הארץ בשנת 1995. נזכור ולא נשכח את ההפגנות האלימות, שריפות הצמיגים, השלטים והכרזות. את הקריאות בוגד ורוצח ושקרן כלפי ראש ממשלה גיבור ישראל. לא נאפשר לשכוח את המפגינים שעמדו מול בית ראש ממשלה וקראו לו כי בקרוב ייתלה ביחד עם אשתו בכיכר ישראל. נזכור את ההתקפות הפיזיות נגד רכבו ונגד חברי פמלייתו. נזכיר ונלמד על העלונים שקראו להמון לקחת את החוק לידיים ולהדיח את ממשלת הדמים. נזכור את כוחו ועוצמתו של הגל העכור עליו בסופו של יום נישא איש קטן ורשע. נזכור את הגוף שהניח בידיו את האקדח, פתח לו את הדלת, הבקיע את הצוהר ואפשר לרוצח מתועב ארור אחד לקום נגד הדמוקרטיה שלנו כאן".