דובר צה"ל מתחלף

בבסיס הקריה בת"א התקיים הבוקר (שלישי) טקס חילופי דובר צה"ל בין דובר צה"ל היוצא, תא"ל יואב (פולי) מרדכי ודובר צה"ל הנכנס, תא"ל מוטי אלמוז.

דובר צה"ל היוצא כינה את השנתיים בהן כיהן בראש מערך הדוברות כ"מסע מיוחד מאוד, במחוזות חדשים".

"כשהתחלתי ללמוד את תחום הדוברות והתודעה הצה"לית", סיפר תא"ל מרדכי, "נגלה אלי עולם מרתק ורב משמעות שחלקיו המשתקפים מבעד לעדשת המצלמה, כמעט שוליים".

"אני מסיים את תפקידי כשמערך הדובורת פרוס בחלקיו הרבים של צה"ל באופן שלא התאפשר בעבר", סיפר הדובר היוצא, "בימים אלו, בהם אזורנו עובר שינויים, הנעים בין קריסת מדינות, ומלחמות פנימיות עקובות מדם. בימים בהם הג'יהאד והטרור מתבססים באזורי ספר בגבולותינו. בימים בהם מבליחות יוזמות מדיניות שטיבן לא ברור, צה"ל נדרש להיות ערוך, כשיר ומיומן כל העת".

תא"ל מרדכי סיפר כי מערך הדוברות הוא היום מבצעי מתמיד, פרוס בכל החטיבות, בכלל אוגדות הבט"ש ונקודות הקצה האפשריות.
"לצד פריסה זו קם חמ"ל ויזואלי, שמקבל בזמן אמת את כלל יכולות האיסוף של צה"ל, הוכשרה פלגת לוחמים קרביים של דובר צה"ל שפרוסים בגבולות ותפיסת המודיעין להסברה הפכה מציאות".

הדובר היוצא העביר מסר של הוקרה לחיילי המערך כולו, "יכול להיות כינוי נכון יותר לצוות אותו זכיתי להוביל בשנתיים וחצי האחרונות וזהו המקום – דוברי צה"ל להודות לכל אחד ואחת מהם.  זה לא דובר צה"ל, אנחנו דוברי צה"ל".

לאחר שהדגל של מערך הדוברות הועבר בטקסיות מהדובר היוצא לזה הנכנס, עלה תא"ל אלמוז לדבר, "בהכרה בגודל האחריות, אני מקבל את הפיקוד על מערך הדוברות של צה"ל, מידיו הטובות של פולי, כשאני מבין ומודע לחשיבותו ומרכזיותו של התפקיד".

"אני מקבל על עצמי את כובד האחריות כשאני מודע לחשיבותה של המילה, לכוחו של הסיפור, מבין את המקומות אליהם הוא יכול להתפתח. את המתח הגלום בבסיס עובדת קיומו של צה"ל, צבא במדינה דמוקרטית, ננהל תוך הסתכלות שקולה, יסודית ואחראית בכל פעילות המערך המרשים שאני מקבל היום. אני מבטיח לשים את האמת במרכז ,לשמור על צה"ל נקי וטהור מהמקומות שלעיתים ניתן חלילה לגלוש אליהם ולפעול בדרך הישרה כמאמר הפסוק: "הולך תמים ופועל צדק ודובר אמת בלבבו". את ההתאמות הנדרשות נעשה יחד".

יצוין כי במהלך כהונתו של תא"ל מרדכי כדובר צה"ל הוא הוביל מספר שינויים הבולטים ביניהם השילוב של נציגי דו"צ ביחידות הלוחמות ולצורך זה הכשרת צלמים בעלי כושר קרבי וגם ההשתלבות הנדרשת בעולם ה"ניו-מדיה" שכולל את הרשתות החברתיות, הטלפונים הניידים, הפצת סרטונים ותמונות ברשת ועוד.

במדד הדמוקרטיה של המכון הישראלי לדמוקרטיה עומד צה"ל בראש הרשימה במדד האמון כלפי כל מוסדות המדינה ונושאי התפקידים הציבוריים בשנת 2013. בקהל היהודי הצבא זוכה לאמון ברמה של 90.9% ובמערך דובר צה"ל פועלים לשמר ולשפר את הנתון הזה.