המכללה האקדמית הרצוג פתחה השבוע את שנת הלימודים בשלושת הקמפוסים: בירושלים, במגדל עוז ובאלון שבות עם כ-2000 סטודנטים.

רקטור המכללה, ד"ר עזרא קהלני מסביר "האיחוד בין מכללת הרצוג למכללת ליפשיץ יצא השבוע לדרך באופן רשמי והפך את המכללה האקדמית הרצוג למכללה להכשרת מורים הגדולה ביותר בציונות הדתית" אומר קהלני.

"לאחר שלוש שנים של עבודה נמרצת ומאומצת אני מרגיש כאילו הקמנו מכללה חדשה. יצרנו תמהיל של מרצים מיוחדים ומקצועיים. בעקבות ההוספה של תחומי המדעים והשפה למקצועות הנלמדים במכללה הגיעו השנה גם קבוצת סטודנטים חילוניים, ואנו מקבלים אותם בברכה", הוסיף קהלני וציין, כי בעקבות האיחוד בין המכללות, חל גידול של 30% במס' הסטודנטים החדשים, ביחס לשנים הקודמות ב-2 המכללות גם יחד.

הרב פרופסור יצחק קראוס, ראש המכללה, אומר כי האיחוד לא היה פשוט: "איחוד בין מכללות ותיקות זה דבר לא קל. חיברנו שני ארגונים גדולים עם אקלים ארגוני שונה, עשינו זאת עקב בצד אגודל, לאט אבל בטוח וכעת הגיע הזמן לקצור את פרי עמלנו. חזון של מכללה מאוחדת וגדולה התממש. המרוויחים הגדולים הם הסטודנטים, כי כשמכללות מתאחדות יש להן יותר מה להציע לסטודנט. כיום יש לנו יותר חוגים, יותר מרצים איכותיים, יותר בחירה בקורסים, איתנות כלכלית, וכמובן יכולת עמידה בפני יעדים גדולים יותר - יש לנו יותר מקום להעמיק את תחומי המחקר".

האיחוד בין ותיקות המכללות לחינוך הביא את הרב קראוס למסקנה חשובה – "בזכות ההצלחה של החיבור בין ליפשיץ והרצוג אנו שולחים מסר של איחוד בעיקר לציבור הדתי לאומי –לא צריך לתת להבדלים קטנים להפריד בינינו, כי אם להפך – יש לגלות סבלנות וסובלנות כלפי האחר, וכך נגלה כי השלם גדול מסך חלקיו. במשנה כתוב כי בבית המקדש היו 'עומדים – צפופים, משתחווים - רווחים.' לכאורה, מבחינה לוגית, יותר צפוף כשמשתחווים ולא כשעומדים. כאשר כל אחד עומד על דעתו – צפוף לכולם, אך כאשר לומדים להתכופף מעט ולקבל זה את זה – יש מקום לכולם"