Viva Palestina head George Galloway in Gaza
Viva Palestina head George Galloway in GazaFlash 90

הפתעה לא נעימה ציפתה לג'ורג' גאלאווי, חבר הפרלמנט הבריטי, במהלך דיון באוניברסיטת אוקספורד, שבאנגליה.

במהלך הדיון הפתיע אותו סטודנט יהודי בריטי שמחה על הגזענות אותה הוא משמיע נגד ישראל ועל סירובו בדיון הקודם להשיב לחברו בשל היותו ישראלי.

"אני לא עונה לישראלים", הכריז מיד גאלאווי, אך הסטודנט הבריטי השיב לו "לי אין שאלות לגזענים", אמר ויצא תוך שהוא מניף את דגל ישראל וזוכה למחיאות כפיים.

בסיבוב הראשון של אותו חבר פרלמנט סירב האיש כאמור לענות לשאלה של סטודנט ישראלי. מאוחר יותר הסביר "סירבתי לדבר עם ישראלי, תומך משטר האפרטהייד הישראלי, והסיבה שלי היא פשוטה – אני לא מכיר בישראל, לא רואה אותה כמדינה נורמלית. חרם והטלת סנקציות – כך צריך לנהוג כלפי ישראל, עד שמשטר האפרטהייד יובס".

גאלאוויי מגדיר את עצמו "אנטי-ציוני". הוא טוען כי הקמת ישראל היא הטרגדיה של הפלסטינים. הוא מוכר בעולם בשל התבטאויות קיצוניות רבות, שהפכו אותו לדמות שנויה במחלוקת בפוליטיקה הבריטית. בשל תמיכתו בארגון הטרור חמאס, גורש גאלאווי ממצרים והוכרז שם כפרסונה נון גראטה (אישיות לא רצויה).

בשנת 2003 דיווח העיתון הבריטי "גארדיאן" כי התובע הכללי בבריטניה שוקל להעמיד לדין באשמת בגידה את ג'ורג' גאלווי. גאלווי, כך נטען, התראיין בזמן המלחמה כנגד עירק בטלוויזיה של אבו דאבי וקרא לחיילים לסרב פקודה. כמו כן כינה אז גאלווי את הנשיא בוש ואת ראש ממשלת בריטניה טוני בלייר זאבים, וזאת בשל להיטותם, לטענתו, לצאת לפעולה צבאית.