הבנות לומדות רמב"ם

באירוע חגיגי במעמד ראשי החמ"ד החל היום (ראשון) הלימוד היומי של כ-4,000 תלמידות מרחבי הארץ שהצטרפו ללימוד 'מצוה יומית לרמב"ם'.

ראש אולפנת 'חורב', הרב עודד מייזליש, פתח בהספד לרב אברהם צוקרמן זצ"ל וסיפר כי זכה להיות ר"מ בישיבתו במשך שלוש שנים ולמש ממנו: צניעות, ענווה והתמדה גדולה.

הרב הראשי לישראל- הרב דוד לאו שהשתתף באירוע ולימד את הבנות את המצווה הראשונה - מצוות האמונה, ביקש לקיים עם הבנות שיעור קצר בטכנולוגיה. הוא ביקש מאלף המשתתפות באולם לפתוח טלפונים ולכתוב את כל ל"ט אבות המלאכה העולות בראשן במשך שתי דקות.

שיאניות המלאכות היו תלמידות אולפנת רעיה בבית-אל ואולפנת דימונה שידעו למעלה מעשרים מלאכות במשך שתי דקות בלבד.

הרב ביקש לדעת כמה מבנות האולם נעזרו ב'רב גוגל' לצורך מילוי המטלה ונזף בבנות בחינניות, "כל שאינו יודע הלכות שבת - נחשב כמחלל שבת" ציטט הרב את החפץ חיים והסביר לבנות כמה חשוב לדעת לפחות את ההלכות הבסיסיות ותרי"ג המצוות שניתנו לנו מסיני ובתוך כך ציין את מעלת הלימוד של המצוות המבוארות כפי שסידרן הרמב"ם.

במהלך האירוע עלו תלמידות מכל הארץ לבמה והקריאו התחייבות שלהן ללימוד היומי. למעלה מ-200 תיכונים ואולפנות הצטרפו למיזם המרשים וצפויות להקיף בתוך שנה וחצי את כל ביאור תרי"ג מצוות.

ראש מנהל החמ"ד, ד"ר אברהם ליפשיץ הזכיר את הרב אברהם צוקרמן זצ"ל ואת דמותו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל שאנו עוד בתוך השלושים לפטירתו, "אלו הנחילו לנו אהבת תורה ומעלת הלימוד.  בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל ואין לי ספק כי בזכותכן - בזכות היוזמה שלכן, הרצון שהעליתן מהשטח להיות שותפות במפעל הרמב"ם היומי, עוד נגאל בעתיד".

את האירוע הנעים הזמר יצחק מאיר עם שירים ואתנחתא מוזיקלית.

לרישום לרמב"ם היומי לחץ כאן