אריה קינג
אריה קינגהלל מאיר

אריה קינג, מספר 2 ברשימת 'ירושלים מאוחדת' סיפר היום (שני) לערוץ 7 על מערכת הבחירות הסוערת בירושלים שצפויה להסתיים מחר (ג) עם פתיחת הקלפיות.

קינג, יו"ר הקרן לאדמות ישראל, התמודד בבחירות האחרונות לכנסת במפלגת 'עצמה לישראל' ולקראת הבחירות המקומיות התאחד עם פורשי 'הבית היהודי' בירושלים.

בהסתכלות לאחור, אתה שמח באיחוד של רשימת 'שכונות התפר' עם אישי ציבור כמו שמואל שקדי וחגית משה? 

"אני מאד מרוצה שמצאתי פלג גדול ואחראי בקרב המפד"ל בירושלים שהבין שדרך של אחדות היא דרכה של היהדות והוא הדבר הנכון לירושלים. באופן כללי חילוקי הדעות בין שתי הרשימות שהתאחדו אינם מהותיים כלל, על 95% מהנושאים אנו מסכימים והם יהיו עיקר העשייה שלנו בקדנציה הקרובה".

יהיו חילוקי דעות. הם אנשי מפד''ל ותיקים ואתה איש ימין מובהק.

"כשיהיו חילוקי שעות, קבענו שנתייעץ עם הרב ישראל אריאל והרב איתן אייזמן, שניהם תומכים באחדות שרשימתנו מגלמת. בענייני התיישבות בירושלים אין מחלוקת. בענייני ביטחון אין מחלוקת. בענייני חינוך אין מחלוקת. אז על מה אנו חלוקים? על הדרך להשיג את אותם יעדים שהגדרנו לעצמנו".

השתתפת בחוגי בית רבים ושוחחת עם אלפי תושבים, מה הם הנושאים הבוערים בקרבם?

"אנשים מיואשים מהעובדה שמחיר דירה קטנה בשכונה לא מבוקשת הוא כמחירה של דירה מרווחת במרכז הארץ, הייאוש נובע מכך שאינם רואים את האור שבקצה המנהרה, כי בעירייה ובממשלה אין רשימה שמצהירה שתאשר כול תוכנית בניה למגורים ובלבד שאין לה התנגדות מצד שכנים.

"ישנה בעיה חמורה מאד של ביטחון בכל שכונות התפר, מגילה בדרום לנווה יעקב בצפון, לאחרונה בעיות אלו זולגות אף למרכז העיר, כמו לגן הפעמון, תלפיות ואזור ימין משה. נשים המתגוררות בשכונות התפר לא מעיזות לצאת מביתן בשעות החשיכה מחשש להטרדות מיניות ומחשש להטרדות על רקע לאומני בגנים העירוניים וברחובות הראשיים, הן חיות בעוצר".

בהנחה שתיבחר למועצת העיר ירושלים, מה מונח על סדר יומך?

"חידוש התוכניות לשכונות בשער המזרח, תוכנית שהגה שמואל מאיר ז"ל בשנות ה-90. התוכנית נועדה לקשר את ירושלים לאזור E1 שבין מעלה אדומים לירושלים. בשנת 2008 אושרה התוכנית על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה והוגשה לוועדה המחוזית, לצערי, העירייה הנוכחית שינתה את ייעוד הקרקע משכונת מגורים בת 700 יחידות דיור למזבלה עירונית.

"דבר נוסף- קידום חוקי עזר עירוניים לעידוד העליה לרגל בשלושת הרגלים, מדובר ברשימה של חוקי עזר שכבר התחלתי בכתיבתם עם אחרים שעוסקים בתחום העלייה לרגל. חוקי העזר יגדירו הקלות לבתי עסק והנחות לאורחים שפוקדים את העיר בשלושת הרגלים, כל זאת במטרה להטמיע בעם היהודי ובקרב תושבי ירושלים בפרט את חשיבותה של מצוות העלייה לרגל".

על רקע מערכת הבחירות הקשה שהידרדרה לפסים אישיים, אתה צופה שיתוף פעולה בין 'ירושלים מאוחדת' לבית היהודי?

"אני סמוך ובטוח שמיד לאחר הבחירות נקיים ישיבה משותפת ונקבע סדרי עבודה משותפים מתוך הבנה שלמען ירושלים חייבים להתאחד ואחדות מתבצעת מתוך פשרות הדדיות וקבלת השותף כשותף שווה ולא בשום דרך אחרת.

"עם שרי 'הבית היהודי' אני סמוך ובטוח שאמצא הרבה נושאים לשיתוף פעולה כמו שהיה לי עד היום עם השר אורי אריאל ועם השר לענייני ירושלים נפתלי בנט שמנכ"ל משרדו דביר כהנא הוא ידיד ותיק".

אתה נילחם למען ירושלים כבר 15 שנה, מכיכר ספרא תוכל לפעול יותר?

"סיכנתי את חיי למען ירושלים ותושביה, ניסו לפגוע בי מספר פעמים וניסו לחטוף אותי פעם אחת, אבל תחושת השליחות שמבעבעת בקרבי היא אותה התחושה שדחפה אותי להתמודד בבחירות הנוכחיות. אני מאמין שכפי שהייתי שליח נאמן של אנשים שנתנו בי את אמונם במשימות למען ירושלים, גאולת קרקעות, התיישבות ובינוי בעיר, כך אהיה שליח נאמן ומוצלח לכלל הציבור הירושלמי".