מתנדבי מד"א חסידי ברסלב ועשרות מתושבי יבנאל התכנסו השבוע לטקס חנוכת מבנה חדש שישמש מעתה כנקודת הזנקה לאירועי חירום ביבנאל וסביבתה.

תחנת מד"א החדשה נתרמה ע"י אגודת ידידי מד"א בבלגיה, והיא כוללת אמבולנס וצוות רחב של מתנדבים וכוננים מקהילת חסידי ברסלב.

עד כה, פעלו ביבנאל מתנדבים וכוננים אולם לא הוקמה עבורם נקודת הזנקה מוסדרת. כעת, יוכלו הכוחות להעניק מענה מלא מתוך נקודת ההזנקה החדשה שהוקמה עבורם.

יחודה של נקודת ההזנקה ביבנאל, היא היותה מושתתת על כוח אדם של מתנדבים בלבד, כולם מתנדבים בוגרים מקהילת חסידי ברסלב ביבנאל.

במעמד חנוכת המבנה השתתף האדמו"ר מוהרא"ש, מנהיג קהילת חסידי ברסלב ביבנאל, והשתתפו גם מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין עם בכירים נוספים מהארגון וכן התורמים מאגודת ידידי מד"א בבלגיה.

הנואמים בטקס, שרובו התקיים בשפה האנגלית עקב האורחים הרבים מחו"ל, בירכו על ההתפתחות ההתנדבותית אותה חווה יבנאל בשנים האחרונות, דבר המשפיע ונותן השראה לציבור החרדי כולו.

נשיא מד"א, פרופ' יהודה סקורניק אמר שמבלי חסידי ברסלב לא הייתה שום תחנת מד"א באיזור זה. "זה לא דבר רגיל לראות שילוב של חרדים וחילונים באירוע שכזה", אמר נשיא מד"א, "אבל כאן אצל חסידי ברסלב ביבנאל זה שונה, כי הם מבינים באמת את המשמעות של הצלת חיים ותרומה לאחר".

"זה התחיל לפני מספר שנים" סיפר פרופ' סקורניק. "אני זוכר את המתנדבים שהיו בקראוון קטן מאוד וממנו יצאו להציל חיים, ועכשיו בעזרתכם התורמים מבלגיה יש למתנדבים אלו מבנה מפואר לשרת ממנו את הציבור ולהציל חיים באיזור כולו. תודה רבה לחסידי ברסלב שדחפו וקידמו את רעיון הקמת התחנה במקום זה".

מנהיג חסידי ברסלב פתח את דבריו בהתנצלות על האנגלית שאינה שגורה על לשונו מספיק טוב והודה לתורמים מבלגיה על תרומת התחנה החדשה שתשמש את המתנדבים. "אני מוכרח לומר לכם שבתורה הדבר הראשון וההוראה הראשונה זה להציל חיים. התורה הקדושה אומרת שכל המציל נפש אחת מישראל כאילו מציל עולם מלא".

"הדבר החשוב שאני מלמד את תלמידיי תמיד, זה שחייבים לעזור לאחר", סיפר הרב לאורחים מבלגיה. "התנדבנו למגן דוד אדום וכיום אנחנו מונים כבר למעלה מ-26 מתנדבים שפועלים 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע כולל שבת, 365 יום בשנה. כמו שאתם יכולים לראות, אנחנו אנשים חרדים ובשבילנו שבת זה דבר גדול, אבל התורה מלמדת אותנו שבשביל להציל חיים יכולים לחלל את השבת".

"בשבילנו זה תענוג לשרת אנשים", הוסיף מוהרא"ש. "בשבילנו זה תענוג להיות חלק ממגן דוד אדום. אני מאחל שנצטרך את מגן דוד אדום רק עבור יולדות".

בהמשך תרגם הרב חלק מדבריו לעברית עבור הקהל שנכח במקום ואינו מבין אנגלית. "אני גאה עם האנשים שלי שמצילים חיים מכל הלב".

לאחר סיום דבריו, העניק הרב תעודות הוקרה וברכה לנדבנים מבלגיה שתרמו את המבנה החדש והודה להם על תרומתם למען תושבי ארץ ישראל. בהמשך קבע את המזוזה בפתח המבנה כשלאחריו קבע מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין מזוזה נוספת באחד החדרים הפנימיים, ומזוזה נוספת קבע מנהל תחנת מד"א ביבנאל אבי בן חמו שבזכותו קיימת התחנה החדשה.

עם סיום הטקס התחייב מנכ"ל מד"א אלי בין להביא ליבנאל אמבולנס נוסף שאיתו ימשיכו מתנדבי מד"א חסידי ברסלב להציל חיים.