אבו מאזן חוגג עם המחבלים
אבו מאזן חוגג עם המחבליםפלאש 90
ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון "לרכך" את המתנגדים לשחרור המחבלים בשבוע הבא באמצעות פרסום מכרזים לבניה ביהודה ושומרון.

בערוץ 2 דווח כי בפגישתם אמש של נתניהו ומזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, הבהיר ראש הממשלה כי הוא ממלא את חלקו במשא ומתן ומשחרר את המחבלים, למרות שאבו מאזן מסרב לגנות את אירועי הטרור האחרונים נגד ישראל.

עשרים ושישה מחבלים צפויים להשתחרר, חלקם הורשעו במעשי טרור חמורים עוד יותר מאלה ששוחררו בשלב הראשון.

בתוך כך, סגן שר הביטחון, ח"כ דני דנון, שלח מכתב לשרים בו הוא קורא להם להתנגד לשחרור המחבלים הנוסף במסגרת המשא ומתן עם הפלסטינים הצפוי ביום שלישי הקרוב.

"אני קורא לך להתנגד לשחרור המחבלים חסר האחריות שמסכן את ביטחון תושבי ישראל. שחרור מחבלים ללא תנאי מהווה פרס לטרור ומדרבן את המחבלים הבאים".

במכתב מנה דנון את אירועי הטרור האחרונים ביניהם, סמל תומר חזן ז"ל שנחטף ונרצח, סמ"ר גל קובי ז"ל שנרצח בחברון ואל"מ (במיל') שריה עופר שנרצח בחצר ביתו. "גל הפיגועים הללו ועוד מאות אירועים בכבישי יהודה ושומרון התרחשו כשרוח ההסתה מצד ההנהגה הפלסטינית מלבה בעוצמה את הרחוב הפלסטיני ואבו מאזן אינו פוצה פה נגדה".

ארגון נפגעי הטרור 'אלמגור' פנה לראשי מועצת יש"ע בדרישה לוותר על מכרזי הבנייה כל עוד מחירם הוא שחרור מחבלים. "תלמדו מפולארד שהכריז שהוא מוותר על שחרורו אם המחיר הוא שחרור מחבלים. טוב פחות בתים ויותר חיים של תושבים".

ממועצת יש״ע נמסר בתגובה "שחרור מחבלים הינה טעות חמורה הן מבחינה מוסרית והן מבחינה מדינית. אין לכרוך בשום אופן החלטה פסולה זו עם החלטות בנושאי בניה או בכל נושא אחר. אך גם אם ייעשה כך - יש להתנגד לכך בכל תוקף. אנו קוראים לשרים לדרוש לאלתר דיון מחודש בממשלה בהמשך שחרור המחבלים, ולהצביע בוועדת שרים לחקיקה בעד הצעת החוק למניעת שחרור מחבלים."