הרב דוראני והמפגינים
הרב דוראני והמפגיניםמארגני המחאה

עשרות מתושבי גוש עציון קיימו ביום שישי האחרון מפגן מחאה על כביש תקוע ירושלים במחאה על הטרור הערבי הגובר באזור. 

על קיומה של המחאה הוחלט בעקבות תקיפתם השבוע של עשרות כלי רכב ביום שלישי האחרון בידי פורעים ערבים שארבו להם בצומת בית סאחור כשהם רעולי פנים וחמושים באבנים ומוטות. במהלך האירועים נפגעו כלי רכב רבים וחמישה יהודים נפצעו.

למחאה שהתקיימה הבוקר הצטרפו חברי תנועת 'נשים בירוק' ופעילי ארגון 'Afsi' שהשתתפו זמן קצר קודם לכן בפעילות תרבות שבועית במרכז התרבות הארצישראלית בשדמה הסמוכה. בפעילות זו שמעו את הרצאתה של שרה נחשון על מאבקי הישוב היהודי המתחדש בקרית ארבע-חברון וההתמודדויות שליוו את ההתיישבות בראשית דרכה.

במהלך מפגן מחאה אמר הרב דוראני, רב הישוב נוקדים, כי "המנהיגים שלנו מדברים כל הזמן על הצורך לאבטחה, אבל הם כנראה התבלבלו והתכוונו להבטחה עם האות ה. אנחנו פה בארץ בגלל ההבטחה האלוקית שזו הארץ שלנו. רק אחרי שנזכור למה אנחנו פה, נוכל לדבר על אבטחה".

עוד הוסיף הרב דוראני ואמר: "הערבים הם לא הבעיה. אנחנו היהודים הבעיה. אם היינו כולנו מרימים ראש ומתנהגים כריבונים בארצנו והינו מעבירים מסר ברור שזו הארץ שלנו - אז לא היו הערבים מעזים לזרוק עלינו אבנים". הרב דוראני פנה אל כוחות הביטחון ואמר: "בימים אלה בהם מציינים ברחבי המדינה את זכרו של יצחק רבין, נכון לזכור את דבריו של רבין שערבי שזורק אבן צריך לשבור לו את הידיים והרגליים. זוהי מורשת רבין האמיתית וזה תפקידם של כוחות הביטחון".

"לא באנו פה להתבכיין על האבנים. באנו להגיד אמירה פשוטה - שזו הארץ שלנו ונמשיך להיות כאן, לנסוע כאן, לחיות כאן ולהתיישב כאן", חתם הרב דוראני את דבריו.

סגן ראש מועצת גוש עציון, משה סביל, שהשתתף גם הוא באירוע הוסיף וברוח זו דיבר על חשיבות ההפנמה והדגש ההסברתי סביב עובדת שייכותה של הארץ לעם ישראל ולו לבדו. עוד הוסיף סביל ואמר כי "עלינו לדרוש מכוחות הביטחון להתייחס לזריקת אבנים כאל ניסיון לרצח. מי שזורק אבן זו כוונתו האמיתית, לרצוח יהודים והדרישה שלנו מכוחות הביטחון היא להתייחס לזורקי האבנים בהתאם.

הלן פרידמן, ראש ארגון 'Afsi' שכאמור נטל חלק במחאה, ציינה בדבריה שהיא מגיעה עם חבריה זה למעלה משלושים שנה לחיזוק ההיאחזות הישראלית בשטח ולחזק את ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ובמקביל "להזכיר לממשלת ישראל שהיא המייצגת את עם ישראל כולו וככזו עליה להיות חזקה.

יצוין כי ארגון 'Afsi' המונהג על ידי הלן פרידמן כולל בתוכו יהודים אמריקאיים תומכי ההתיישבות המקפידים להגיע מדי שנה לחברון להשתתפות בשבת 'חיי שרה' היא שבת חברון. לביקורם זה מוסיפים אנשי התנועה פעילויות שונות לחיזוק והגנת ההתיישבות המתחדשת בארץ ישראל.

בקריאתו לתושבים להשתתף במפגן המחאה כתב הרב דוראני: "נראה לי שאין צורך להכביר מילים על הסכנה הקיימת בזריקת אבנים והפגיעה בתחושת הביטחון האישי שנגרמת עקב אירוע כזה. בנוסף, בשבועות האחרונים מנסים הערבים, בגיבוי משמעותי של ארגוני שמאל קיצוניים, להשתלט על שטחים חקלאיים בסמוך לישובים שלנו. אם לא נתקומם ונפעל או לפחות נביע מחאה, לא נוכל להמשיך ולהתלונן על גופים שלטוניים שאינם פועלים די".

בתום המפגן צעדו המוחים לכיוון בית סאחור ולאחר מכן התפזרו.