ש"י תובל
ש"י תובלצילום: גרעינים תורניים

ש"י תובל, מנכ"ל קרן קהילות, הלך לעולמו והוא בן 48.



תובל, תושב אפרת, אושפז בשבוע שעבר בבית החולים שערי צדק בשל מחלה שהסתבכה. קרן "קהילות" עומדת מאחורי הגרעינים התורניים ברחבי הארץ.



בראיון אחרון בסוף השנה שעברה לערוץ 7 התייחס תובל למצוקת הדיור ממנה סובלות משפחות הגרעין התורני, אנשי הנדל"ן מזהים שמגיעים קבוצות איכות והם מעלים את המחירים, חברי הגרעין לא רוצים לקנות בכל מחיר. לצערי הממשלה לא עושה די כדי לעודד משפחות להגיע לפריפריה", אמר.



השר אורי אריאל אמר הבוקר "איבדתי היום חבר ואח לדרך. שי ז״ל הוביל באמונה ובמסירות את מהפכת הגרעינים המשימתיים בכל רחבי הארץ וידע לקחת מפעל קטן בתחילת דרכו לאחד המפעלים החברתיים והחינוכיים החשובים ביותר במדינת ישראל. פעילותו היא גם צוואתו ויחד כולם נמשיך ונגדיל את מפעל הגרעינים האדיר שהוביל בכל רחבי הארץ".

מפלגת הבית היהודי מסרה "מפלגת הבית היהודי מתאבלת על פטירתו בטרם עת של חברנו היקר ש"י תובל, מנכ"ל קרן קהילות. איש אציל נפש, בעל מידות שזרע והקים גרעינים בכל רחבי הארץ והקדיש את חייו במסירות למען עם ישראל. אנו משתתפים בצערה של המשפחה, בפירות עבודתו הציבורית-חינוכית של ש"י".



נחי אייל, מנכל האיחוד הלאומי-הבית היהודי,  מסר "שי היה אוהב אדם, אכפתי וערכי. זכיתי לעבוד איתו כשהיה מנכל 'קרן קהילות', דרכה הוא תרם רבות לזהותה היהודית והציונית של החברה בישראל.  תנוחמו מן השמיים".



הלוויתו תתקיים בשעה 15:00 בבית הכנסת הרב תכליתי באפרת ומשם לבית העלמין של גוש עציון.