ציפי לבני
ציפי לבניצילום: פלאש 90
שרת המשפטים ציפי לבני התייחסה היום בצהריים (רביעי) לתחקיר ''כלבוטק'' מאמש, שהציג התעללות מזעזעת בבעלי חיים בחברת המזון "זוגלובק".

"בגיל 13 החלטתי שאני לא מסוגלת ולא רוצה יותר לאכול חיות. אני מקווה שמי שצפה אתמול בתחקיר 'כלבוטק' על מה שקורה במשחטות 'זוגלובק', יכול אולי להבין ללבי", אמרה לבני.

שרת המשפטים הבהירה כי אין לה טענות נגד אוכלי בשר וסיפרה כי בני ביתה אינה צמחונים ואוכלים מוצרי בשר בארוחות המשפחתיות. "חשוב שנדע כולנו מה המסלול שעבר המזון בדרך לצלחת שלנו- כי מותר לאכול חיות, אבל זה בלתי מוסרי להתעלם מההתעללות בהם והסבל שנגרם להם בעודם בחיים".

לבני הבהירה כי תפעל בנושא מבחינה חוקתית. "זו חובתנו המוסרית כחברה להגן עליהם, לאפשר להם לחיות את חייהם תוך התחשבות אמיתית בצרכיהם. ואני אמשיך לעשות כל מ שרק אוכל כדי להגן עליהם. בהקשר הזה, אני מתכוונת לפעול בממשלה כדי להעביר את חוק צער בעלי חיים ממשרד החקלאות".


בתחקיר כלובטק בערוץ 10 נחשף אתמול כי משחטת "זוגלובק" מתעללת באופן אכזרי בתרנגולות לפני הליך השחיטה. חלק מהתרנגולים בכלובים נלכדים בין הסורגים ונקרעים אל מותם באופן אכזרי.

מיד אחרי שידור התחקיר, "אנונימוס לזכויות בעלי-חיים" ו"תנו לחיות לחיות" פנו לראש השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, ד"ר נדב גלאון, בדרישה דחופה להשעות את היתרי ההובלה למשחטה ולסגור את שעריה. במקביל, הגישו העמותות תלונה במשטרה נגד "זוגלובק" בגין עבירות חמורות על חוק צער בעלי-חיים.

פיני קמרי, מנכ"ל זוגלובק, שקיבל את הממצאים לעיונו כבר לפני כמה שבועות הביע צער על התמונות הקשות והבטיח כי הנושא מטופל, "אנו מביעים צער ומתנצלים על הדברים שנראו בכלבוטק, אשר אינם משקפים את רוח חברת זוגלובק ומדיניותה. האירועים שהוצגו בתחקיר לא נעשו במזיד או מתוך כוונה רעה".

"אנחנו רואים את המקרה בחומרה רבה ולכן טיפלנו במיידית. מייד עם היוודע המקרה החלפנו במיידית את המתקן במשחטה. למרות שהמתקן במשחטה עמד בתקנים ובסטנדרטים בארץ ובעולם החלטנו להפסיק מיידית את עבודתו ולהחליפו בתהליך בעל סטנדרטים מחמירים ביותר. אנו ננקוט בכל האמצעים על מנת שמקרה כזה לא יחזור בשנית. חשוב לנו להדגיש שהאירוע אינו קשור לאיכות מוצרי החברה. המוצרים איכותיים ובטוחים כתמיד", אמר.