נתניהו באוגדת עזה. היום
נתניהו באוגדת עזה. היוםצילום: פלאש 90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקר בצהריים (שלישי) באוגדת עזה במלאת שנה למבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה, והתייחס למצב הביטחון באזור.

בפתח הביקור אמר נתניהו: "אנחנו מציינים שנה למבצע 'עמוד ענן'. המספרים הם חדים, יש ירידה של כ-98% בירי תלול-מסלול. אין ספק שהושגה הרתעה משמעותית".

"עם זאת", ציין נתניהו, "איננו משלים את עצמנו, אנחנו יודעים שהחמאס וארגוני הטרור האחרים ממשיכים להתחמש בדרכים שונות, הם מנסים לפתח גם את 'התווך התת-קרקעי', כלומר המנהרות, ואנחנו נדרשים למצוא מענה לכל האיומים הללו, ובד בבד להמשיך את ההרתעה החזקה שהשגנו אותה ואנחנו מקיימים אותה".

"בסופו של דבר, ההרתעה הזאת מושגת על ידי הידיעה של האויב שאנחנו לא נסבול התקפות על יישובנו ועל חיילינו, ושנגיב בעוצמה רבה - זה היסוד של ההרתעה שלנו", הוסיף ראש הממשלה.

נתניהו התייחס גם למצב בגבול ישראל-מצרים ואמר, כי "במקביל, פעלנו לסגור את גבול סיני, וגם שם ישראל היא למעשה המדינה הראשונה שהצליחה במידה רבה, אפשר אפילו להגיד במידה מוחלטת לסגור את גבולותיה. בשלושת החודשים האחרונים היו אפס כניסות למדינת ישראל. זו הצלחה גדולה מאוד של הממשלה, של צה"ל, של המנהלת שהקמנו ושל המערכות המודיעיניות האחרות שהוקמו לאורך המכשול הזה".

"המלחמה בטרור, ההרתעה המתמשכת ומציאת המענים נגד איומים חדשים - אלה משימות עיקריות שאנחנו מחויבים לביצוען, ולא רק בגזרה הזאת", קבע נתניהו.