תגובות ח"כים לפיגוע הרצחני בעפולהחזקי עזרא

סגן שר הביטחון, ח"כ דני דנון, פנה בדרישה לראש הממשלה בעקבות הפיגוע: "יש להפסיק את שחרור המחבלים". עוד הוסיף דנון: "השיחות משלות גם את הציבור הישראלי וגם את הערבים. צריך להפסיק לאלתר את מסלול ההתנגשות הצפוי הזה".

סגנית שר התחבורה, חברת הכנסת ציפי חוטובלי, הגיבה גם היא לפיגוע ואמרה: "מערכת ההסתה המשומנת של הרשות הפלסטינית ממשיכה לגבות קורבנות מהצד הישראלי. אבו מאזן נוקט בטקטיקה עקיפה של פגיעה בישראל. הרג יהודים כבר לא מתבצע על ידי גורמים הכפופים לרשות אלא באמצעות 'הרחוב הפלסטיני', שמוזן יום יום מפרופגנדה אנטי ישראלית. אי אפשר להמשיך לדבר שלום כאשר פני הרשות לטרור".

ח"כ מוטי יוגב הגיב לפיגוע וקרא למערכת הביטחון "למלא את חובתם לאכוף כניסת שב"חים". יוגב הוסיף ואמר: "פיגוע הרצח של החייל הבוקר באוטובוס בדרך לעפולה בידי מחבל ערבי שוהה בלתי חוקי, מצטרף לרצח החייל תומר חזן, שגם הוא היה על ידי שוהה בלתי חוקי, מצטרף לרצח רבש"ץ שערי תקווה ליאור פרחי שגם הוא נרצח בדריסה על ידי רכב שהבריח שוהים בלתי חוקיים בפרצה ידועה (שאגב, קיימת עד היום) בגדר ההפרדה".

עוד הוסיף יוגב ואמר: "רק אתמול התרענו בוועדת משנה לענייני יהודה ושומרון של וועדת חוץ וביטחון בראשותי, על כך שפיקוד המרכז ומשטרת ישראל אינם אוכפים מעבר ושהייה של אלפי פלסטינים ללא היתר משטחי יהודה ושומרון לתחומי הקו הירוק. כיום קיבלנו עוד תוצאה מצטברת ומצערת של רוצח פלסטיני השוהה באופן בלתי חוקי והורג חייל צה"ל באוטובוס. אני קורא למערכת הביטחון, צה"ל, פיקוד המרכז ומשטרת ישראל, למלא את חובתם ולאכוף את מניעת כניסתם של שוהים בלתי חוקיים ושהייתם בתחומי הקו הירוק".

גם יוגב התייחס להסתה בהנהגת הרשות הפלשתינית כגורם מניע את הטרור הפלשתיני: "בתקופה בה ההסתה ברשות הפלסטינית גואה לשנאת יהודים ואף להשמדתם כדרך שעשה היטלר, ביקר לעשות סאדם חוסיים והם והשהידים גיבורי החינוך הממלכתי וכלי התקשורת של הרשות הפלסטינית, הרי שצריכים אנשי כוחות הביטחון לאכוף תוצאה זו ביתר שאת, וכבר להבין שיש יכולת בידי מערכת הביטחון וביטחון הפנים למנוע את הרצח הבא".

"אני פועל יחד עם חברים נוספים בשבועות האחרונים לקידום חוק שיחמיר את הענישה על מעסיקי, מליני ומסיעי שב"חים".

ח"כ ניסן סלומיאנסקי יו"ר ועדת הכספים (הבית היהודי) התייחס לפיגוע הרצחני ואמר כי "מדובר בעוד תוצאה ישירה של מדיניות שחרור המחבלים שנוקטת ישראל".

"אנו ממשיכים לבצע ויתורים קשים העולים בחיי אדם בעוד הפלשתינים ממשיכים לעסוק בדיבורים. המצב הנוכחי בו ישראל מסכנת את בניה ובנותיה בעוד ברשות חוגגים את שחרורם של מרצחים הוא בלתי נסבל ויש להפסיקו מיד", ח"כ סלומיאנסקי. 

מאיר אינדור, ראש ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" הגיב לפיגוע ואמר כי "היד שאחזה בסכין הייתה של הצעיר הפלסטיני אבל שולחיו הם אבו מאזן וחבריו ברש"פ שעושים ברמללה קבלות הפנים של גבורים לרוצחים שמשתחררים ומחנכים בכך דור נוסף של רוצחים צעירים בתקווה להיהפך גם הם לגיבורי התרבות הפלסטינית".

באלמגור אומרים: "הצעיר הערבי שדקר הבוקר בעפולה ציפה שאף אחד מהסובב אותו לא יהרוג אותו מחשש לחקירות והעמדה לדין. אבל גם ידע שגם אם ייתפש עונשו יופחת - בעסקה נוספת, עד אז יקבל  בכלא מלגה קבועה . משם קבלת פנים של גבורים במוקטעה ובטלוויזיה הפלסטינית ופנסיה נדיבה לשארית חייו". בארגון קוראים לממשלת ישראל להכריז שהיא מפסיקה את גלי שחרור המחבלים ובכך לאותת שרצח ישראלים אינו משלם ולשקם בכך את מערכת ההרתעה. "הצעד השני הוא אימוץ דו"ח שמגר לגבי שחרור מחבלים על מנת לשקם את מערכת החוק שנפגעה קשות ביחס לענישת גורמי הטרור".

יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', הביעה השתתפות באבלה ובאסונה של משפחתו של החייל ואומרת כי היא "בוטחת בכוחות הבטחון במאבקם בטרור". יחימוביץ' קוראת לראש הממשלה נתניהו ולשותפיו בממשלה ש"לא להשתמש ברצח המתועב כדי להמשיך ולסכל את המו"מ שניצניו ממילא חבולים, חבוטים ומדשדשים, וצל כבד של קרע עם ארה"ב מרחף מעליהם".