Attorney Nitzana Darshan-Leitner
Attorney Nitzana Darshan-LeitnerYoni Kempinski
עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, העומדת בראש ארגון שורת הדין, הגיבה היום (ראשון) בזעם על החלטת ישראל להיכנע ללחץ הסיני ולא לאפשר עדות בתביעה נגד הבנק הסיני שמימן טרור.
 
"מדינת ישראל מפרה הבטחה ישירה שנתנה לי בשם 22 המשפחות, שהמדינה תיתן כל ראיה שניתן על מנת להוכיח את האחריות של בנק אוף צ'יינה. בכך למעשה ממשלת ישראל מפקירה בפעם השנייה את קורבנות הטרור ומשפחותיהם. בפעם הראשונה שכשלה בהגנה עליהם ובפעם השנייה שנכנע לאינטרסים כלכלים על פני טובת המשפחות. דווקא מראש ממשלה שחרט על דיגלו את המלחמה בטרור לא ציפינו להיכנע לטרור באופן כה בוטה", אמרה.



לייטנר מוסיפה "ישראל אינה יכולה לטעון שהעדות של עוזי מהווה פגיעה הבטחון המדינה משום שכל העדות פורסמה כבר ונכתבה בתצהירים קודמים שהוגשו לבית המשפט.מניעת עדותו של שעיה נותנת חסינות לבנק אוף צ׳יינה ופוטרת אותו מאחריות למימון הטרור, מימון שבגינו נרצחו בני משפחות התובעים. זהו מסר קשה ביותר שיוצא ממשרד ראש ממשלת ישראל"


הבוקר דווח כי ישראל מונעת מבכיר לשעבר במערכת הביטחון, להעיד בבית משפט בארה"ב בתיק שדן במותו של נער יהודי בפיגוע טרור חבלני בתל אביב ב-2006. לפי מסמך שהגיע לידי סוכנות הידיעות אי-פי, ביקשה ממשלת ישראל מבית המשפט לחסום את עדותו של שעיה, אשר עשויה להטות את הכף ולהביא להכרעה בתיק.

בשנת 2006 נפצע הנער היהודי־אמריקאי, דניאל וולץ, אנושות בפיגוע במסעדת "שווארמה ראש העיר" באזור התחנה המרכזית בתל אביב. הוא נפטר מפצעיו כעבור פחות מחודש. משפחתו הגישה תביעה בארה"ב נגד בנק סיני, "בנק אוף צ'יינה", בטענה כי הבנק שימש את ארגוני הטרור לצורך העברת כספים. 

המשפחה גילתה לאחרונה כי בעקבות לחץ שהפעילה ממשלת סין על ראש הממשלה נתניהו הוחלט במשרד ראש הממשלה לבטל את האישור לעדות של אותו בכיר.