משאלה אחת לחיים
משאלה אחת לחייםאיתן ורוזית כהן

כחלק מהנושא השנתי של החינוך הממלכתי-דתי, יזכו אלפי תלמידים ברחבי הארץ לצפות במחזה 'שאלה של חיים' של התיאטרון הרפרטוארי היהודי 'אספקלריא'.

אתמול (ב') התארח צוות השחקנים של התיאטרון הרפרטוארי היהודי 'אספקלריא' בביה"ס התורני המדעי בשדרות. עשרות בתי ספר בחינוך הממלכתי-דתי יזכו השנה לצפות במחזה העלילתי 'שאלה של חיים' שנכתב ומבוים על מנהל התאטרון, חגי לובר. ההצגה מוצגת ברחבי הארץ זו השנה השנייה והעלילה מתחקה אחר חייו של הרב חיים דוד הלוי שמוצג על ידי דמותו של חיימיקו, ילד ירושלמי משכונת אהל משה, שאוהב לשאול שאלות ולחפש להן תשובות. חבריו לעומת זאת מעדיפים שחיימיקו יפסיק לשאול ויאפשר להם לעשות ככל העולה על רוחם בלי לחשוב יותר מידי, החברים מתחילים להתרחק ממנו וחיימיקו חייב לבחור את דרכו.

ההצגה מתארת את מסעו של הרב חיים דוד הלוי ואת נקודות הציון העיקריות בחייו, שבשבח הסקרנות והצורך לשאול שאלות הובילו אותו ללימוד התורה. אלפי התלמידים בחינוך הממלכתי דתי שצופים בהצגה מתוודעים יחד עם השחקנים בני גונן, נדב צדקה  ויפתח רווה אל הקשיים וההצלחות בדרך להיות רב גדול בישראל.   

 על התפאורה אחראית איליה קוץ, כאשר יהודה ספקטור אמון על ביצוע  התפאורה. המחזה מלווה בשירים תחת ניצוחו של גדי וייסברט ולחן של אבי בר איתן ובנוסף משתתף בהצגה הכוראוגרף, אסף ברזניצקי. ההצגה שמיועדת לתלמידים בכיתות א'-ו' בבתי ספר של החינוך הממלכתי דתי וצפויה להתקיים בקרוב בבתי ספר יסודיים בנוף איילון, שוהם, מיתר, אפרת, לביא ובערים נוספות. 

מנכ"ל אספקלריא, חגי לובר אמר "ההצגה מותאמת לילדים ומדברת אליהם בגובה העיניים. עיקר החידוש הוא בהנגשת דמותו של הרב חיים דוד הלוי". עוד מוסיף לובר כי: "אין לי ספק שההצגה נוגעת בעולמם של התלמידים, ומהצפייה הם לומדים רבות על דמותו הייחודית של הרב ובכך למעשה אנו יוצרים חיבור לנושא השנתי של החינוך הממלכתי-דתי".