חנוכת הפינה החמה לחיילים

אף שמעל ראשם מתנוסס איום של פינוי החליטו במצפה יצהר שביצהר בשומרון לחנוך דווקא השבוע פינה חמה לחיילים במקום.

המקום הוקם לזכר הצנחן בועז ישראל רוטנברג בנו הצעיר של פרופסור מרדכי רוטנברג חתן פרס ישראל. רוטנברג נהרג מאש כוחותינו בפעילות מבצעית של יחידת הצנחנים שבה שירת ב 1988 בהיותו בן 18.

את המקום הקים איציק סנדרוי מייסד הגבעה שהקים גם ישיבה במקום ובית חב"ד, אב ל- 5 ילדים שפונה מביתו וביתו נהרס בידי חיילי צה"ל פעמיים.

לאירוע הגיעו כ- 200 בני אדם ביניהם מח"ט שומרון, ראש מועצת שומרון, יעקב חגואל חבר הנהלת ההסתדרות הציונית העולמית וראש המחלקה לישראל, רב הישוב ואחרים.

גרשון מסיקה, ראש מועצת שומרון, סיפר כי "אני זוכר את הסיטואציה שבאו להרוס לסנדרוי את הבית, ולכאורה אין מוצא הוא בונה הם הורסים, הוא בונה הם הורסים, ולבסוף נבנה כאן משהו לתפארת והגדיל לעשות עם פינת ההנצחה, עם ישראל יבוא לפה יבנה ישתרש ויפרח, אשריכם".

יוסי דגן, מ"מ ראש מועצת שומרון אמר באירוע "אני חושב שזה קידוש ה'  גדול של תושבי יצהר אמירה ברורה של תושבי יצהר, של מזכירות הישוב, של המרא דאתרא: זו יצהר: תורה ישיבה ואהבת ישראל". דגן גם הוא הזכיר כי פעמיים פונו איציק סנדרוי ואשתו רבקה מביתם ואף על פי כן תשובתם היא הקמת פינה חמה לחיילים.

הרב דוד דודקביץ', רב הישוב יצהר, אמר "המקום הזה משמח את כולנו, אנחנו זוכים להוסיף אור ולתת חום לחיילים ששומרים בלילות וטורחים כדי להגן על כל היהודים המתיישבים, וכשמחממים את הלב בקשר טוב בין יהודים, אין סגולה טובה מזה לאהבת ישראל".

פרופסור מרדכי רוטנברג אביו של הצנחן בעז ישראל רוטנברג שעל שמו הוקמה הפינה אמר באירוע "החזרתם אותי 62 שנה אחורה, אני רואה את עצמי, ממש מתחת לאף של הירדנים בונה קיבוץ חדש בשיטת חומה ומגדל קיבוץ שעלבים. ואני בא הנה ואני מרגיש שמה שאתם עושים זה אותו דבר, יש לי דה ז'ה וו, זה חזרה לילדות, ועשיתם לי פינה חמה בלב. יישר כוח".

איציק סנדרוי מבית חב"ד במצפה יצהר שהקים את המקום הוסיף "למרות הדברים שעברתי, למרות הפינויים אני מאמין שהתשובה היא להוסיף אור. עוד הוא הוסיף ואמר: איפה שיש חב"ד יש מקום חם ליהודים שיכולים להתחמם בו, וכל המצב הקשה שתושבים עוברים פה של מציאות של פיגועים ואסונות, התוספת אור הזו היא חשובה מאוד, ודווקא מפה יצמח הרבה מאוד אור".