התרגיל האוירי הרב לאומי

חיל האויר הישראלי מקיים בימים האחרונים תרגיל 'בלו-פלאג' עם חיל האויר של צבאות זרים.

מדובר בתרגיל רב-לאומי רחב-היקף, המתקיים לראשונה בתולדות חיל-האוויר הישראלי. במשך שבועיים אינטנסיביים מתאמנים חילות-האוויר היווני, האיטלקי והאמריקאי בשיתוף פעולה עם מערך הקרב הישראלי בתרחישי מלחמה מורכבים ואינטנסיביים.

באתר חיל האויר מסבירים כי השבוע הוא החשוב ביותר בתרגיל, ובו מתאמנים ארבעת חילות-האוויר בטיסות משותפות ותרחישי מלחמה מורכבים: מטוסי "ברק" (F-16c/d), מטוסי "סופה" (F-16I) ומטוסי "בז" (F-15c/d) ישראלים לצד מטוסי הקרב מחילות-האוויר הזרים.

"האמריקאים הביאו לכאן את ה-F-15E, אחד ממטוסי ה-F-15 הטובים שיש בעולם, האיטלקים הגיעו עם מטוסי ה-AMX והטורנאדו והיוונים הביאו F-16 חדיש מאוד", פירט סא"ל זיו, מפקד טייסת 'הדרקון המעופף' אשר מובילה את הכוח ה'אדום' באימון ואחראית לביום האויב האווירי והקרקעי במהלכו, "בתרגיל הזה יש משימה לקבוצה מעורבת של חילות-אוויר והם צריכים לטוס ביחד במסה גדולה של מטוסים ולבצע אותה".

משתתפי המדינות הזרות נחתו בישראל כבר לפני כשבועיים. במהלך השבוע שעבר הכירו הצוותים הזרים את המרחבים האוויריים של מדינת ישראל על ידי טיסות היכרות ובהמשך גם התנסו בטיסות טקטיות פשוטות. בנוסף על ההיכרות באוויר, זכו המשתתפים הזרים להכיר זה את זה על הקרקע בערב משותף שנערך לכבודם בנוכחות מפקד הבסיס, אל"ם א'.

היום הגיעו לבסיס עובדה נציגים מ-22 מדינות שונות ברחבי העולם שהגיעו לצפות במהלכי התרגיל הרב-לאומי. בין האורחים היו נציגים מקנדה, בריטניה וגרמניה ואף מפקד חיל-האוויר הבולגרי, שעל סמך התרשמותם יחליטו האם לקחת חלק בתרגילים דומים בשנים הבאות.

"אחת המטרות בסופו של דבר היא שחילות-האוויר הזרים ידעו שכדאי לבוא להתאמן במדינת ישראל", אמר סא"ל זיו. "אנחנו רוצים שהם יראו את העוצמה של חיל-האוויר הישראלי על ידי כך שהוא יודע לארגן אימון כזה וכשהם יחזרו לביתם הם יגידו שיש פה חיל-אוויר חזק מקצועי". אתמול הגיע גם מפקד החיל, האלוף אמיר אשל, לבסיס עובדה הדרומי על מנת להתרשם מהתקדמות התרגיל ואף הצטרף לגיחה לצד הכוחות ה"כחולים".