אריק איינשטיין
אריק איינשטייןפלאש 90

במהלך הלילה ספדו רבים מראשי המדינה לזמר והיוצר אריק איינשטיין שהטביע את חותמו האמנותי על הארץ ויושביה במשך עשרות שנים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער עמוק על מותו של הזמר אריק איינשטיין. "אריק היה הגדול מכולם", אמר נתניהו, "כולנו גדלנו על השירים שלו. אמרת אריק איינשטיין אמרת ארץ ישראל. אריק היה זמר נפלא ואדם נפלא", הוסיף ראש הממשלה. "השירים שחיבר ושר הם פס-הקול של מדינת ישראל. אהבתי אותו מאוד. מדינת ישראל נפרדת בעצב רב מענק התרבות שיחסר לנו מאוד. אני ורעייתי כואבים מאוד את לכתו".

שר הביטחון משה יעלון סיפר כי "אריק איינשטיין שר את פסקול חיינו. במשך עשרות שנים ליוו שיריו של אריק איינשטיין את ישראל, ואת חייו של כל מי שגדל כאן. בקולו הנמוך, במילים המדויקות כל כך, בכישרונו הנדיר לגעת בכל אחד ואחת - לא היה שני לאריק איינשטיין, וגם לא יהיה".

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, אמר הערב כי "אריק איינשטיין היה אחד מגדולי היוצרים והאמנים שקמו למדינת ישראל. היה לו סגנון ייחודי הכי ישראלי שיש שהשפיע על דורות של ישראלים באומר ובצליל".

לדבריו, "שיריו ליוו אותנו ברגעי אבל ושמחה לאומיים. הם הקיפו עושר עצום של נושאים ואפילו ילדי ישראל זכו לתשומת לב מיוחדת ביצירותיו. אריק יישאר בליבנו ובליבה של האומה וייזכר כאחד מגדולי האמנים שקמו לנו".

סגנית השר ציפי חוטובלי אומרת הערב (שלישי) בעקבות פטירתו של אריק איינשטיין, "אריק איינשטיין היה הזמר הישראלי האהוב עלי. פטירתו היא יום עצוב לכל מי שהשירה העברית יקרה לו".

"הוא החיה את מילותיהם של אלתרמן, לאה גולדברג ואברהם חלפי. והותיר לנו את אני ואתה נשנה את העולם - גם אם אמרו את זה קודם לפניו. קולו יישאר תמיד סמל לישראליות היפה", הוסיפה חוטובלי.

יו"ר מפלגת קדימה, ח''כ שאול מופז, הביע גם הוא צער על מותו של איינשטיין. "אמן גדול, לאומי, הלך מאיתנו", אמר מופז, "נזכור אותו דרך שיריו היפים, שליוו אותנו וילוו אותנו הרבה אחרי לכתו".

יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין ספד לאיינשטיין, "אריק היה זמר ויוצר שנגע בלבבות של כולנו, מזקנים, דרך צעירים ועד פעוטות".

"התחושה היתה שהוא הכיר את כולנו מן הסיבה הפשוטה שיצירותיו דיברו אל כולם ועל כולם. סרטיו ושיריו של אריק הן הפסקול של היצירה המדהימה ביותר שאי פעם הוקמה - ארץ ישראל, על מאבקיה, יופיה, קשייה ונצחונותיה", הוסיף אדלשטיין.

יו"ר מפלגת מרצ, ח''כ זהבה גלאון ספדה בעמוד הפייסבוק שלה. "הייה שלום אריק, עם החום, החיוך הכובש, השפה, ההומור והצניעות שאפיינו אותך כל כך - אדם שלא פגע באיש, שהכי אהב להיות בבית עם התה והלימון והספרים הישנים. ואנחנו נישאר עם אותה המנגינה, עם ההרגשה שיש מי שיודע לשיר את התחושות שלנו בשבילנו, שהקול שלו תמיד מחזיר אותנו הביתה ועם התקווה והאופטימיות ה'אריקית' שיהיה כאן טוב יותר ושהאהבה תנצח".

סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן, הביע את צערו על פטירתו של אריק איינשטיין, "אני כואב על לכתו של היוצר האדיר אריק איינשטיין. האיש שאהב להיות בבית העניק לכולנו דרך שיריו את התחושה החמה של הבית".

לדבריו, "אריק הוא סמל לארצישראליות אמיתית, צנועה, אוטנתית, שקטה. לאורך השנים הוא הוסיף טיפה ועוד טיפה שהפכו לים של שירים ותרבות שגדלנו עליה ונמשיך לגדל עליה גם את ילדינו. יהי זכרו ברוך".

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ איילת שקד, ספדה לאיינשטיין ואמרה כי "הוא אות ומופת לזמר דגול ששיריו הם נכסי צאן ברזל של תרבותינו. זמר בסדר גודל שכזה הוא יחיד בדורו. שיריו נגעו ללב, נעמו לאוזן וסימלו את הטוב והיפה בארץ ישראל. יהיה זכרו ברוך".

השר אורי אריאל פרסם אף הוא הודעת אבל על מי שהוא מגדיר "גדול זמרי ישראל אריק איינשטיין ז"ל"

"קשה לתפוס שאיבדנו הערב את גדול הזמרים הישראלים המשתייך לדור הנפילים של הזמר הישראלי הישן והטוב ההולך ונעלם", אמר השר אריאל. לדבריו, "עם ישראל כולו אהב לשמוע אותו, אהב את אישיותו הצנועה ונועם הליכותיו ואת מה שהוא ייצג בשיריו. יהי זכרו ברוך".

ח"כ אלי ישי (ש"ס) הביע אף הוא צער רב על מותו של איינשטיין. "תרומתו של אריק איינשטיין לעולם השירה הישראלית הייתה ייחודית", אמר ישי, "יצירותיו ימשיכו ללוות את המדינה עוד שנים רבות קדימה. צר לי על לכתו ותנחומי למשפחתו".

בשעה 14:00 תוצב מיטתו של איינשטיין ברחבת כיכר רבין ובשעה 16:00 תצא הלווייתו לדרכה.