פיגוע אבנים בירושליםערוץ 7

פעוטה בת שנתיים נפצעה באורח בינוני עד קשה הערב (חמישי) מיידוי אבנים על הרכב בו נסעה, בכניסה לשכונת ארמון הנציב בירושלים.

צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי לפעוטה ופינו אותה לבית החולים הדסה עין כרם בבירה כשהיא סובלת מפגיעת ראש קשה. כוחות הביטחון פתחו בסריקות לאיתור המחבלים.

פרמדיק מד"א, רפאל הרבסט, שטיפל בילדה, סיפר כי "כשהגענו למקום ראינו אישה שמחזיקה בזרועותיה תינוקת כבת שנתיים עם חבלה מדממת בראש, היא הייתה אפאטית ובהכרה מעורפלת. הענקנו לה טיפול רפואי במקום. סיפרו לנו שהיא נפגעה מאבן גדולה שפגעה לה בראש כשנסעה ברכב עם אמא שלה ושני אחיה שישבו לצידה במושב האחורי של הרכב.

(פלאש 90)

"לאחר טיפול רפואי ראשוני התחלנו בפינוי תוך טיפול רפואי בניידת טיפול נמרץ", הוסיף הפרמדיק, "בדרך לבית החולים הדסה עין-כרם תוך כדי הטיפול היא החלה להתאושש וחזרה להכרה, העברנו אותה לחדר הטראומה בבית החולים כשהיא במצב בינוני".

סבה של הפעוטה סיפר כי האבן פגעה בגולגולת של נכדתו וגרמה לשבר. "עשרות פעמים מדברים על זריקות אבנים אבל מתחילים לעשות משהו רק כשיש נפגעים", הוסיף הסב וציין כי נכדתו הפצועה, אחיה והאם היו בדרכם חזרה מהפארק להדלקת נר שני של חנוכה.

הפיגוע מצטרף לשורת תקריות על רקע לאומני שאירעו בירושלים בחודש האחרון. אתמול הוגש כתב אישום נגד חמישה קטינים מעיסאוויה, בחשד למעורבות ביידויי אבנים ובקבוקי תבערה לעבר בסיס "עופרית" הסמוך להר הצופים בירושלים. על פי כתב האישום, שלושה מתוך הקטינים יידו בפועל את הבקבוקים לעבר הבסיס וכלי רכב שיצאו ממנו, ושני קטינים נוספים שימשו כתצפיתנים.