הסכמים - לא על חשבון ישראל

גורמים במשרד החוץ האמריקני אמרו היום (רביעי) כי שר החוץ ג'ון קרי צפוי להציג מתווה להסדר בין ישראל לפלסטינים בביקורו הקרוב.

סגן שר הביטחון, ח"כ דני דנון, התייחס בראיון לערוץ 7 לביקורו הצפוי מחר (חמישי) של שר החוץ האמריקאי, ג'ון קרי, בישראל.

"אנחנו מקדימים אותו בברכה אבל אומרים לו בצורה ברורה, לא נסכים להסכם ביניים גרוע כמו ההסכם בז'נבה. אנחנו מבינים את הצורך של ארה"ב להביא להישגים במישור הבינלאומי אבל לא על חשבון מדינת ישראל".

דנון הוסיף "הסדר ביניים מסוכן והשלב הבא הוא לחץ אמריקאי על ראש ממשלה שיכלול ויתור על שטחים ושחרור מחבלים. אנחנו אומרים בצורה ברורה אנחנו לא תומכים בלחץ האמריקאי וזה לא יהיה".

דנון התייחס לפרסומים לפיהם ישנה מתיחות בין נתניהו לבין אנשי ממשל אובמה, "המחויבות שלנו לארה"ב קיימת אבל לא על חשבוננו. בעוד שנתיים ושלוש אובמה וקרי לא יהיו בבית הלבן ואנחנו נישאר עם הסכמות, הסכנות והאויבים. לכן אנחנו מחויבים לביטחון ישראל ולא להסכמים שיסכנו את מדנת ישראל".

בתוך כך, ראש-צוות המשא-ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, קרא לקרי "להציל את שיחות השלום". לדבריו, השיחות התדרדרו כיוון שהצד הישראלי המשיך לפעול בהתנחלויות ולבצע "פשעים בדם קר", כלשונו.

מאוחר יותר הדליק הערב דנון נר שמיני של חנוכה עם חיילים פצועים בבית החולים השיקומי "רעות" תל אביב בו מטופלים חיילים רבים, סגן שר הביטחון אמר "באתי להדליק נרות עם הגיבורים האמיתיים, בעלי אור בעיניים וכוח רצון אין סופי ממשיכים להילחם יום יום למען החלמתם".