דני דיין
דני דייןפלאש 90

יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, דני דיין, תוקף את מפלגת "הבית היהודי" על רקע התנהלותה בשבוע האחרון בצל הצעת החוק של חברת הכנסת עדי קול (יש עתיד) שתחייב את המדינה להעניק הטבות מס לילדים של הורים בני אותו מין.

בראיון לגלי צה"ל אמר "כואב לי הלב ממש על מישהי שאני מאוד אוהב ומעריך איילת שקד שכן שמעתי ממנה את עמדותיה בנושא וכשאני רואה אותה משמשת ראש החץ לכתיבת המכתבים האלה ולמאבקים למה לא צריך לעשות את זה. אני עכשיו בפורטוגל. במידה מסוימת זה מזכיר לי את האנוסים".

דיין תקף גם את הצעת הפשרה של הבית היהודי לפיה יוענקו ההטבות אך זוג כזה לא יזכה להכרה, "אני לא מקבל את האמירה של הבית היהודי שניתן את ההטבות אבל אל תזכירו לנו שמדובר בהומו. זאת אמירה שבעיניי היא פסולה. מה זאת אומרת? למה האנשים האלו צריכים להסתתר, צריך להגביל אותם בניסוח? בשום פנים ואופן לא".

"הדבר שמאחד את המתנחלים האידיאולוגיים היא הכמיהה לחזור ליו"ש ולהחזיק בה, בשאר הנושאים אנחנו ציבור מגוון. לא עשיתי סקר, אני יודע שבקרב שכניי העמדה שהבעתי שצריך להפסיק עם ההומופוביה שצריך להסתיר את השם השם הזה מספר החוקים, מקובלת לחלוטין".

עוד ציין דיין "עמדתי שבמאה ה- 21 המדינה לא יכולה לאסור על זוג לאהוב זה את זה ולממש את אהבתם. נורא פשוט, אלו דברים כהווייתם. אם חלילה הבת שלי תרצה להתחתן עם גוי, בשבילי זו תהיה טרגדיה, אבל זאת בעיה שלי לא של המדינה. אני לא מצפה מהמדינה שתנקוט צעדים כדי לאסור זאת עליה. על אחת כמה וכמה זוגות הלהט"בים. המדינה צריכה לאפשר לכל זוג לממש את אהבתו בצורה חוקית בלי להסתיר את זה בכל מיני שמות שלא יודעים".