"אומרים לא לשחרור רוצחים"

לקראת שחרורם הצפוי של 26 מחבלים בשבוע הבא ועל רקע אירועי הטרור האחרונים התייצבו בצהריים (רביעי) משפחות שכולות מארגון אלמגור להפגנה מול בית ראש הממשלה בירושלים.

בני המשפחות שיקיריהן נרצחו בפעולות טרור מוחים נגד הפעימה השלישית של שחרור המחבלים, עליה הוחלט בממשלה בתחילת המשא ומתן המדיני.

אורטל תמם, אחייניתו של החייל משה תמם הי"ד שנרצח על ידי מחבלים בעת שירותו הצבאי, עזבה את הלימודים כדי להתייצב מול בית ראש הממשלה נתניהו. "אני לא מוכנה לשבת בשקט ולא לישון בלילה בזמן שהמדינה שלי מאבדת את המצפן הערכי שלה", אמרה תמם לערוץ 7. "אני לא ישנה בלילה אז שגם נתניהו לא ישן. אשאר כאן לפחות עד שבוע הבא ואמשיך לעשות הכל כדי לעצור את שחרור המחבלים".

תמם מקווה שהאוהל בו היא שוהה יתמלא באנשים שיבואו להזדהות עם המאבק. "קשה להוציא אנשים מהבית ואני לא כועסת על אף אחד. חבל שהממשלה לא מייצגת את מי שבחר בה", טענה.

אימהות שכולות נפגשו היום עם חברי כנסת מכל סיעות הבית וקראו לעצור את שחרור המחבלים הצפוי בשבוע הבא.

רבקה לבנת, אמו של בן יוסף לבנת הי"ד שנרצח בשכם, אמרה במפגש כי "הדם שלו זעק מהאדמה וצעק 'אמא' אז באתי. באתי בשליחות של הנכד שלי, ילד בן 6 שאביו נרצח ושואל אותי 'סבתא, מה עושים עם האנשים שרצחו את אבא שלי?'... אני לא רוצה שעוד אימהות יצטרפו לפה, שעוד חיים יגמרו יפים יגמרו במקום לגדול. אני לא רוצה עוד נרצחים".

סגן שר הביטחון, דני דנון, קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לשקול בשנית את שחרור המחבלים. "במדינה נורמאלית שביום ראשון אוטובוס מתפוצץ, בשני נדקר שוטר ובשלישי נורה למוות עובד המתקן את גדר הביטחון לא משחררים מחבלים כ'מחווה' שבוע אחרי".