התלמידות במסע כיסופים
התלמידות במסע כיסופיםצילום: גילי צרפתי

כ-2500 תלמידי כיתות י' ממוסדות מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא ומרשת "צביה" מכל רחבי הארץ, יצאו השבוע ל"מסע כיסופים" בעקבות מורשת גוש קטיף.

זוהי השנה השלישית בה מתקיים המסע אותו יזם מנכ"ל מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא הרב בני נכטיילר.

המסע החל במפגש של התלמידים עם סיפורו של גוש קטיף באמצעות סרט תדמית. באווירה לילית, חוו התלמידים את תחושת העקירה והשבר דרך חידות, סיפורים ומסלול מכשולים ואתגרים המעבירים תוכן של התמודדות בקשיים.

לאחר מכן התרכזו התלמידים באירוע המרכזי של המסע שהתקיים בפארק אשכול, בו השתתפו גם ראש ישיבות ואולפנות בני עקיבא הרב דרוקמן והרב אייזמן ראש מוסדות צבי"ה . באירוע צפו התלמידים במופע חול ובמופע אש חוויתי וסוחף אשר סיפרו את סיפורו של גוש קטיף דרך אפקטים ומוזיקה.

תלמידים שגדלו בגוש וגורשו ממנו הדליקו משואה לכבוד 21 הישובים שנעקרו. כאש התמיד שדלקה בבית המקדש.

מופע האש והאירוע המרכזי, אשר הסתיים עם עלות השחר, העביר את המסר החשוב של המסע במדבר המספר את סיפורו של גוש קטיף והמסר של הצמיחה מהחושך אל האור.

יוזם המסע הרב בני נכטיילר מנכ"ל מרכז יאב"ע אמר: "ראינו איך בהינף יד אחד נמחקו הישובים המפוארים, החקלאות, הישיבות והבתים. אנו עם מבט אמוני ויודעים שמכל משבר יש צמיחה והתחדשות, ובפרט בתקופה הזו של ראשית צמיחת גאולתנו. אותם מתיישבים שנעקרו, ממשיכים, בונים בתים ומקימים חקלאןת. הם סמל ודוגמה לעם הנצח שלא מפחד מדרך ארוכה. עשינו את המסע הקשה בקור ובעייפות, כדי להראות שלמרות הקשיים אנחנו מתאמצים, מתקדמים וממשיכים הלאה".

הרב איתן אייזמן ראש רשת צביה אמר: "מסע כיסופים הוא המשך למעשים הטובים של הדור. יש בכל דור המשך של יציאת מצרים. בדור הקודם זו הקמת המדינה, אבל בדורנו יש המשך שאתם חייבים לעשות. לא רק לכסוף ולרצות אלא לפעול לשנות את דעת הקהל, ואת השינוי הזה אתם יכולים לעשות. עלינו לחזור לכל חלקי ארץ ישראל. זה התפקיד שלנו ואת זה אתם תובילו ותעשו.

הרב חיים דרוקמן ראש מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא אמר: "המסע הזה הוא ביטוי לכיסופים שלנו ולקיום הנבואה 'ושבו בנים לגבולם'. לנבואה הזו אנו נכספים שהיא תתקיים בשלמות. ארץ ישראל כולה היא גבולנו, שבנו הביתה, שבנו לארץ ישראל. כיום ברור שהעקירה מהגוש ומצפון השומרון היתה איוולת שאין כמוה. ודאי שנחזור לגוש קטיף. אתם הנוער היקר, הביטחון שנחזור לגוש ולכל מקום. עלו בתורה, במעשים טובים, במצוות ובמידות טובות, מתוך הכרה שאנו חיים בדור גדול ואנו מבקשים להיות שותפים במעשה ה׳. עלה נעלה!".

מוכי בטר, מנכ"ל מרכז קטיף, אמר כי "אנו מקבלים משוב חיובי מאוד מבני הנוער שהשתתפו במסע. מדובר בבני נוער אשר ברובם לא זוכרים או מכירים את סיפורו של גוש קטיף. דרך המסע אנו משמרים מידי שנה את התודעה של מורשת גוש קטיף ויוצרים חוויה מיוחדת במינה עבור הקהל הצעיר".