חברי הכנסת
חברי הכנסתצילום: פלאש 90

רבה של קרית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית, הרב רצון ערוסי, קורא בראיון לערוץ 7 להקים גוף "על פוליטי" שיפקח על עבודת החקיקה של חברי הכנסת.

הרב ערוסי תוקף את "מבול" הצעות החוק בנושאי דת ומדינה שמגישה מפלגת ''יש עתיד''. "הרעיון של מימוש זכויות הפרט, של הוא והוא והיא והיא, כבר הוצע לפני המון שנים על ידי דור המבול. הרי גם האנשים האינטליגנטיים מודים שטבע העולם זה הוא והיא, אלא שהם טוענים שצריך לתת זכויות גם לחריגים, זה אולי נשמע טוב, אבל האם מישהו בדק את ההשלכות של זוגיות כזאת? על שלל ההיבטים שלה- הפסיכולוגי, המדעי והחברתי. האם מדינת ישראל צריכה להיות שפן ניסיונות לרעיונות שקדמו ונפלו וכשלו?".

לטענת הרב ערוסי, חברי הכנסת מחוקקים על בסיס "סחר ומכר פוליטי" וחייבים גוף שיפקח על עבודתם השוטפת. "יש לחברי הכנסת כוח אדיר אבל הם צריכים לשבת 'שבע נקיים' לפני שהם מחוקקים, שיתייעצו עם רופאים, פסיכולוגים, סוציולוגים ורבנים ויראו האם אכן מדובר במודל ראוי למשפחה.

"בתוך עמי אני יושב", מדגיש הרב ערוסי, "אנחנו עדים להצעות חוק שונות שבאות לעולם הרבה מאוד בגלל מניעים פוליטיים. כחברה ישראלית מודרנית שרוצה להתקיים וכמדינה יהודית שחרתה על דגלה לשמור על יהדות ודמוקרטיה, חייבים להקים גוף היגוי שיורכב מאנשי מקצוע מכל גווני הקשת ולא גוף סלקטיבי שינפיק חוות דעת לפי הדרישות הפוליטיות. צריך גוף מורם מעם שידון בדברים ורק אז יפתחו בשיח ציבורי ולא בשיח פופוליסטי".

הרב ערוסי, בעל תואר דוקטור למשפטים מאוניברסיטת תל אביב ומרצה למשפט עברי באוניברסיטת בר-אילן, אומר שחברי הכנסת צריכים להגיש הצעות חוק רק לאחר התייעצות עם גוף מקצועי ולא מתוך שיקולים פוליטיים. "גם בוועדת שקד נושאים ונותנים רק בין הגורמים הפוליטיים ולא מערבים גורמי על, אנשי מקצוע כמו פסיכולוגים, סוציולוגים, הוגי דעות, רבנים ואנתרופולוגים".

הרב ערוסי חושש שבמתכונתה הנוכחית עלולה הכנסת לדרדר את מדינת ישראל למדינה לא יהודית. "פעם התייחסתי לכנסת ככנסת ישראל, מאוחר יותר ככל שהגעתי לכנסת לצורך לובי רבני, ירד הביטוי ישראל והפך לכנסת. מאוחר יותר התוודתי למציאות שזה פרלמנט, בורסה פוליטית. הגענו לדבר איתם על דברים ברומו של עולם ואין לאף אחד זמן לדבר איתך, הכול שאלה של רווח והפסד פוליטי.

"אסור שכנסת ישראל שבאמת תלינו בה תקוות, תדרדר אותנו מטה מטה עם הצעות חוק כאלה או אחרות, כי אם זה יימשך זו לא תהיה מדינה יהודית דמוקרטית, אלא מדינה דמוקרטית לא יהודית, נהפוך למדינת אמריקה של המזרח התיכון. אנחנו עלולים לחתוך את הענף של זכותנו להיות פה", כך הרב ערוסי.