קרי ונתניהו
קרי ונתניהופלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר למזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי כי בשחרור המחבלים בפעם הבאה, לא ישוחררו מחבלים בעלי תעודת זהות ישראלית - זאת בניגוד לדרישת הפלסטינים.

על פי הדיווח בערוץ 2 נתניהו הורה לשב"כ ולשב"ס לגבש רשימה של מחבלים פלסטינים משטחי יהודה ושומרון כדי למלא את המכסה של הקבוצה שתשוחרר בפעם הרביעית, 26 אסירים במספר, שאף אחד מהם אינו ערבי אזרח ישראל.

גורם מדיני בכיר טען כי "קרי הונה את ישראל בדיונים על האסירים".

לדברי הבכיר, קרי ידע מראש שישראל מסרבת לשחרר את הערבים הישראלים. הגורם הוסיף כי לפני חצי שנה, בתחילת המשא ומתן, ישראל אישרה לקרי לשחרר 82 מחבלים בלבד, אבל כשקרי שמע את הדרישה של אבו מאזן ל-104 אסירים, כולל ערבים ישראלים, הוא לא תיקן את אבו מאזן או ציין את התנגדות נתניהו למהלך.

בלשכת ראש הממשלה מסרו בתגובה כי "בשום שלב לא היה סיכום על שחרור אסירים כאלה".

בדיווח הערב נאמר כי ראש הממשלה אמר לקרי כי ישראל בכל מקרה לא תשחרר מחבלים ערבים ישראלים כמחווה לאבו מאזן, אבל היא עשויה לשקול שחרור כזה כמחווה לאמריקנים בתמורה לשחרורו של יהונתן פולארד. מזכיר המדינה האמריקני הבטיח לשקול את הנושא, אך לא מעבר לכך.

עד לרגע זה, קרי לא חזר עם תשובה לנתניהו. מזכיר המדינה האמריקני ישוב לביקור בישראל ביום חמישי וצפוי לדון עם ראש הממשלה בסוגיית השלב הרביעי, וגם בנוסחה שגיבש לחידוש המשא ומתן.