קבלת הפרס
קבלת הפרסצביה לוד

הישיבה התיכונית צביה אלישיב לוד זכתה במקום השני בתחרות ארצית של תלמידים מרחבי הארץ בנושא מחקרים בביטחון ישראל. המחקר על גבול הצפון מקום המדינה ועד ימינו זיכה את הישיבה התיכונית במקום השני והמכובד.

תחרות מחקרי תלמידים בביטחון ישראל הינה יוזמה משותפת של ידיד המרכז לחקר כוח המגן, ג'ק מהפר, תת אלוף (מיל') ד"ר אפרים סנה ואלוף (מיל') שלמה גזית, יו"ר הנהלת המרכז. המיזם יצא לדרך לרגל שנת השישים למדינה ומטרתו לקרב תלמידים בבתי הספר מכל הארץ להכרת הפעילות הביטחונית מראשית ההתיישבות בארץ ועד היום.

כאמור, השנה זכתה הישיבה התיכונית צביה אלישיב לוד במקום השני והמכובד בזכות מחקרם בנושא "גבול הצפון מקום המדינה ועד ימינו". על הפרס החליטה הועדה בראשות ח"כ לשעבר רונית תירוש ופרופסור עוזי ארד, לשעבר ראש המל"ל.

בנימוקי השופטים צוין כי "תלמידי השכבה נחלקו לקבוצות קטנות ובחרו נושא מרשימת נושאים אודות גבול הצפון. כל קבוצה למדה את הנושא הנבחר, אספה חומרים והכינה מצגת. בנוסף, למדו התלמידים אודות מקום או אירוע לאורך הגבול, והדריכו בו במהלך הסיור השכבתי".

הרב דוד אברמוביץ שכיתתו לקחה חלק בתחרות אמר "במשך שלושה חודשים התלמידים עבדו על המחקר והמצגות וזו הייתה חוויה גדולה ורחבת דעת שעניינה את כל סוגי התלמידים. זה היה נושא שעורר עניין רב בתלמידים והסיור בסוף הייתה חוויה מרגשת ומלמדת".