מוסרים את העצומה
מוסרים את העצומהמשכן הנשיא

חברי הכנסת נחמן שי ואיילת שקד העומדים בראש השדולה לשחרור יונתן פולארד בכנסת, הגישו הבוקר לנשיא המדינה שמעון פרס את עצומת 106 חברי הכנסת מהקואליציה והאופוזיציה יהודים וערבים כאחד אשר חתמו על הבקשה לשחרורו של יונתן פולארד מכלאו בארצות הברית.

חברי הכנסת הגישו את העצומה לנשיא המדינה בכדי שיעביר אותה לנשיא ארצות הברית ברק אובמה בבקשה לשחרר את יונתן פולארד.

בפתח הפגישה אמר ראש השדולה ח"כ נחמן שי: "אני מתכבד להגיש לך את הפנייה לנשיא ארצות הברית ברק אובמה הנשענת על הסכמה רחבה של 106 חברי כנסת מתוכם 18 חברי ממשלה. המכתב מיועד לנשיא ארצות ברית ברק אובמה ואני מקווה כי תעביר אותו ותתייצב בראש המאמצים המגוונים בארץ ובעולם לשחרור פולארד. בקשתנו פשוטה וחשובה לשחרר את יונתן פולארד. את השדולה בכנסת מובילים איילת שקד ואני יחד עם המטה הציבורי ואינספור קולות בציבור ".

ראש השדולה למען פולארד בכנסת, ח"כ איילת שקד, הוסיפה כי: "שחרור יונתן פולארד, זהו עניין לאומי, כל חברי הכנסת כולל חברי הכנסת הערבים מסכימים עליו, זהו הנושא היחידי שיש לגביו קונצנזוס מוחלט". ראשי השדולה הוסיפו כי נוצרה הסכמה בכנסת מקיר לקיר לשחרורו של פולארד מטעמים הומניטריים.

נשיא המדינה קיבל לידיו את העצומה ואמר: "לכבוד הוא לי להביא בפני נשיא ארצות הברית הסכמה כה רחבה של הכנסת. כנשיא מדינה זהו תפקידי המובהק להביע קונצנזוס כה רחב לידי ביטוי, אני אעשה זאת בגאווה ורואה בזה חובה וזכות. העליתי את הבקשה לשחרר את יונתן פולארד כבר מספר פעמים בפני נשיא ארצות הברית ברק אובמה ונשיאי ארצות הברית הקודמים לו ואיני זוכר הסכמה כמעט בכל נושא אנושי או פוליטי שהביאה לתמיכה כה מרובה כה מגוונת של כל המפלגות, כל ההרכבים שיש בכנסת. כבוד הוא לי להיות חלק ממצווה חשובה זו של חברי הכנסת ושל העם כולו. בכוונתי להעביר את העצומה לנשיא ארצות הברית ברק אובמה".

יו"ר הועד למען פולארד אפי להב הוסיף ואמר: "כמי שביקר את יונתן פולארד בכלא בארצות הברית, מול המציאות שראיתי אני יכול לומר כי מצבו הבריאותי של יונתן קשה ביותר, שעון החול אוזל ואולי כבר אזל. אני מודה לך על כל שעשית ועדיין עושה ולחברי הכנסת ועם ישראל על התמיכה הרחבה".