ליברמן וקרי, הבוקר
ליברמן וקרי, הבוקרנועם מוסקוביץ'
שר החוץ, אביגדור ליברמן, נפגש הבוקר (שישי) בירושלים עם מזכיר המדינה של ארה"ב, ג'ון קרי.

השר ליברמן אמר לקרי כי הוא מלא הערכה למאמצים הרבים שהוא משקיע על-מנת להגיע להסכם בין ישראל לפלסטינים ולקדם הסדר ורגיעה באזור.

"הסכם בין ישראל לפלסטינים חייב להיות מבוסס על יסודות מוצקים של ביטחון לישראל וכלכלה יציבה לפלסטינים", אמר שר החוץ ליברמן והוסיף כי "אם ייפתרו כל הבעיות והמחלוקות שעומדות כרגע בינינו לבין הפלסטינים ישנן גם בעיות הנוגעות ליום שלמחרת ויש לתת עליהן את הדעת כבר עכשיו".

ליברמן הזהיר את מזכיר המדינה האמריקני מפני 3 מיליון פלסטינים שעלולים להגיע ליהודה ושומרון. "סביר להניח שלאחר שיושג הסכם חלק מהמדינות האחרות באזור ירצו להעביר את הפליטים הפלסטינים שנמצאים בשטחן לשטחים שיהיו בשליטת הפלסטינים והמשמעות היא שלכ- 800 אלף הפלסטינים החיים היום בשטחי הרש"פ ביהודה ושומרון יתווספו עוד כ-3 מיליון פליטים והדבר יהפוך את המצב ההומניטארי שם לקשה מאד, מה שיביא שוב לתסכול, לאלימות ולהידרדרות ביטחונית", הבהיר ליברמן.

מזכיר המדינה קרי נפגש אמש (ה') עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. השניים דנו בהסכם המסגרת עימה מבקשת ארצות הברית להאריך את חודשי המשא ומתן.

בתום הפגישה הוציאה לשכתו של נתניהו הודעה לתקשורה בה לא נאמר דבר אותו הפגישה בין השניים אלא דברי שבח של ראש הממשלה על תפיסת המחבלים המעורבים בפיגוע האוטובוס בבת ים, שאירע לפני כשבועיים. "מדובר בהוכחה נוספת למעורבות ישירה של אנשי הרשות הפלסטינית בטרור. הגיע הזמן שאבו-מאזן יפסיק לחגוג עם רוצחים משוחררים, ויוביל את עמו לדרך השלום".