ציפי חוטובלי
ציפי חוטובליצילום: פלאש 90

סגנית שר התחבורה ח"כ ציפי חוטובלי, סיירה ביום חמישי בבקעת הירדן יחד עם חברי שדולת ארץ ישראל ויוצאת בערוץ 7 במסר חד וברור.

"העובדה שבאו לכאן כל כך הרבה ח"כים לצד שר הפנים שאמרו שבקעת הירדן תישאר בריבונות ישראל, וזה לא רק בקעת הירדן, אלא גם יהודה ושומרון ומזרח ירושלים, אז מדובר כאן בהצהרה פוליטית חשובה".

לדבריה מצבו של אריאל שרון מזכיר לנו היטב, שגם מנהיגים יכולים לאבד את עולמם במעשה אחד, "ראש הממשלה יודע שהוא משחק גם משחק פוליטי לצד המדיני, יש לו קואליציה ומפלגה פוליטית שצריך לתחזק. ודווקא היום הייתי חוזרת לראש הממשלה אריאל שרון שמוטל על ערש דווי, כי הדבר הנורא ביותר שעשה שרון הוא לא רק עקירת יהודים מבתיהם לטובת ארגוני טרור, הדבר הנורא ביותר שהוא עשה זה להונות את ציבור המצביעים שהצביע לדבר אחד, וקיבל דבר אחר.

גם היום המצביעים שהצביעו לקואליציה הנוכחית וחיזקו אותה גם דרך הצבעה לליכוד, לישראל ביתנו ולבית היהודי, הם רצו דבר אחד, לעבור מנסיגה וויתורים להתחזקות והתיישבות, ולכן דווקא בימים אלה כשאנחנו רואים כמה מנהיגים יכולים להמיט אסון בהחלטות כדי לרצות קהילה בינלאומית, אני מקווה שראש הממשלה יעמוד איתן".

לדבריה הליכוד יתמוך בראש הממשלה כל עוד הוא יעמוד על העקרונות שלו, "חשוב לעמוד איתנים מאחורי ראש הממשלה ולחזק אותו כל עוד הוא עומד מאחורי העקרונות אך לא נעמוד מאחוריו ביום שהוא ישבור אותם. נורא נוח היום לומר על אריק שרון שעשה הרבה דברים חשובים להתיישבות וצה"ל, אך עם כל הכבוד לזכויותיו, ברגע האמת כשמדובר בחזון למדינת ישראל, החזון שלו היה עקירה ולא התיישבות. צריכים היום ללמוד את הלקח ההיסטורי מאותו מעשה פוליטי שהוביל לאסון מדיני וקרע חמור בתוך המדינה".

סגנית השר חוטובלי סבורה שהיום הגיע הזמן להחיל את הריבונות על בקעת הירדן ויו"ש, "אמנם גם ראש הממשלה וגם מנהיגי העבודה כולל יצחק רבין דיברו על החשיבות של בקעת הירדן, אך רק לפני יממה ראינו את הממשלה הפלשתינית מתכנסת ואומרת שבקעת הירדן היא אזור פלשתיני. הפערים שוב מתגלים, ראינו ראשי ממשלות רבים שניסו להוביל משא ומתן וכל פעם נכשלו, הגיעו לכאן הרבה קוסמים מארה"ב שגם הם נכשלו. לכן היום הגיע הזמן להתחיל להגיד לא לנסיגות ולהסדיר את החלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן ועל יהודה ושומרון כולה".

חוטובלי מעריכה כי לראש הממשלה נוח מאוד כשהוא רואה את חברי הליכוד תומכים בהחלת ריבונות בבקעת הירדן, "הוא היה יכול להתנגד להצעת החוק, אבל הוא לא ממש התנגד. העובדה שכל שרי הליכוד הצביעו בעד ההצעה פה אחד, כולל השר גדעון סער שהעביר את ההצעה בוועדת השרים לחקיקה. אני חושבת שזה נוח לו לשמוע את חברי מפלגתו מצהירים הצהרות כדי שגם הוא יוכל לטעון שיש לו אילוצים פוליטיים".

לדבריה מדובר באחת מהתקופות הפוליטיות הרגישות ביותר, "אני מאוד חוששת מהביקורים התכופים של גון קרי, לא סתם 160 אנשי צוות אמריקאים עובדים סביב הסיפור הישראלי פלשתיני, והעובדה ששר החוץ האמריקאי מטריח את עצמו פעם אחר פעם ומגיע, בוודאי לא עושה זאת כדי לצאת בידיים ריקות. ומאחר והאינטנסיביות היא כל כך גדולה וגם בגלל שעל המפגשים ממונה ציפי לבני ועליה בוודאי שאני לא סומכת, אז הייתי אומרת שיש כאן תקופה פוליטית רגישה מאוד שבה מפלגת הליכוד תיבחן , הקואליציה הזאת תיבחן. בסיור בבקעה נתנו איתות מאוד ברור לראש הממשלה שהוא לא יוכל לבצע שום סוג של נסיגה, כי אם הוא יעשה את זה, אז לא תהיה לו מפלגה, ולא תהיה לו קואליציה".