חיסון. אילוסטרציה
חיסון. אילוסטרציהפלאש 90

חיילת צה"ל אושפזה בבית החולים "מאיר" שבכפר סבא בעקבות זיהום שהתפתח בגופה. חיידק טורף חדר אליה כשקיבלה חיסון במהלך שרשרת החיול בבקו"ם, לפני כחודשיים.

בערוץ 10 דווח הערב (ראשון) כי כחודש לאחר שהתגייסה, החלה החיילת להתלונן על כאבים. היא סבלה מזיהום ואושפזה בבית החולים, שם התדרדר מצבה עד כדי סכנת חיים. הרופאים אבחנו כי הזיהום נגרם כתוצאה מהחיסון, שבוצע ללא חיטוי מתאים.

יצוין כי במהלך הטיפול בחיילת עלה כי היא סבלה עוד לפני גיוסה לצה"ל ממחלה אוטואימונית הפוגעת במערכת החיסון. מדובר בחיידק שקיים על העור של רבים מבני האדם אך חיטוי פשוט באלכוהול מחסל אותו. במקרה של החיילת היה צורך בחיטוי נרחב יותר אך החיילת לא דיווחה לצבא על המחלה ממנה היא סובלת ועל כן לא קבלה את החיטוי המתאים.

בבית החולים "מאיר" נותחה החיילת פעמיים כדי לייצב את מצבה ולהציל את חייה. בצה"ל ציינו כי מדובר בפעם הראשונה בה נתקלו במקרה שכזה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "בדומה לאזרחי מדינת ישראל, חיילי צה"ל מקבלים חיסונים בהתאם לצרכי השירות הצבאי. החיסונים ניתנים על פי הסטנדרט הרפואי המקובל בעולם. מדי יום ניתנים בישראל אלפי חיסונים לילדים, לחולים ולמבוגרים ללא תופעות לוואי מיוחדות. המקרה הפרטני הזה אינו מייצג והוא נדיר מאוד. מפאת סודיות רפואית, לא נוכל להרחיב".