אש קודש, הבוקר
אש קודש, הבוקראורי פרץ

עשרות לוחמי משמר הגבול הגיעו הבוקר (רביעי) למאחז "אש קודש" בבנימין.

הלוחמים איבטחו את פעילותם של אנשי המנהל האזרחי שעקרו כ-20 דונם מטע זיתים שניטעו על ידי המתיישבים.

המטע ננטע לפני כ-6 שנים ורק לפני כמה חודשים הונח הצו המפורסם "צו שימוש מפריע". על פי החוק, לא ניתן להשתמש בצו כנגד מטע אשר קיים על הקרקע למעלה מ-5 שנים. 

הבוקר מיהרו פקידי המנהל לעקור את העצים לפני שהבעלים יספיקו להגיש ערער. יודגש כי הצו הוצא בגלל מתלונן ערבי בשם איברהים פאוזי שטוען לבעלות על כרמים של משק אחיה וכרמים נוספים באיזור. 

בוועדת ערער פסקו 3 שופטים צבאיים לאחרונה שפאוזי לא הצליח להוכיח בעלותו על הקרקע ושהמליה אשר בידיו כלל לא שייך לו. גם אם ייחשב פאוזי כדובר אמת, ייחשב הדבר כנכון רק לגבי 24 דונם בלבד. נכון להיום הוצאו צווי הריסה ליותר מ-100 דונם בשם אותה 'מליה'.

ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, ח''כ יריב לוין (הליכוד ביתנו) וח''כ אורית סטרוק (הבית היהודי) קראו לשר הביטחון להפסיק לפעול על פי "צו שימוש מפריע", אותו הם מכנים "צו דראקוני". "סכסוכי מקרקעין הם מתחום המשפט הפרטי ואל להן לרשויות להתערב בהם. כל עיכוב נוסף בקבלת החלטות אלה גורם עוול בלתי נסבל ובלתי נסלח", הוסיפו השניים.

תושב אש קודש, אורי פרץ, סיפר בשיחה עם ערוץ 7 כי "במקביל לעקירת הכרמים הגיעו עשרות ערבים כדי 'לעודד' את העוקרים. בסופו של דבר הורחקו הערבים והסתיימה העקירה של הכרמים".

בתנועת רגבים הגיבו לעקירת הכרמים "לצערנו הרב שר הביטחון ממשיך להפגין חולשה ולעבוד אצל היועצים המשפטיים של המנהל האזרחי. הללו ממשיכים באטימות ובעיוורון ללכת שולל אחרי טענות סרק פלשתיניות, שמעולם לא הוכחו בבית משפט".

"הפלשתיני הטוען לבעלות בשטח הכרמים שנעקרו באכזריות הבוקר נתפס בשקריו רק לאחרונה בהליך משפטי שנוהל לגבי קרקע סמוכה, כאשר נקבע כי אין לו כל זכות בקרקע. אף על פי כן ומבלי שהוא יידרש להציג הוכחה כל שהיא לזכותו בקרקע, חיסל הבוקר המנהל האזרחי מטע חקלאי מפואר. בניגוד לשכל הישר ולכל ההבטחות השר יעלון מאפשר הריסת כרמים שנטעו לפני שנים רבות באמצעות 'צו שימוש מפריע' שכונה על ידי וועדת לוי 'צו דרקוני שאין לו מקום במדינה מתוקנת'. את הצו האנטי מוסרי זה יש לבטל ומיד", נמסר בהודעת התנועה.