היהודים שהותקפו יוצאים מהמקום
היהודים שהותקפו יוצאים מהמקוםצילום: זאכריה מרבנים למען זכויות האדם

תקרית חמורה. שלושים יהודים הותקפו ע"י המון ערבי בין הישובים "אש קודש" לגבעת היובל בבנימין.

אחד היהודים סיפר בשיחה עם ערוץ 7 על האירוע הקשה, "הופתענו מהמון ערבי שהגיח לפתע וחסם אותנו באמצעות טנדרים. הערבים החלו ליידות אבנים לעבר הקבוצה היהודית. תוך שהיא נאלצת להסתתר בתחומי הכפר הערבי", סיפר.

"התקשרו לצבא והזעקנו אותו כי חשנו סכנת חיים של ממש. הערבים אילצו אותנו למצוא מסתור בפאתי הכפר הערבי. אז הם קיבצו אותנו למקום אחד, קשרו לנו את הידיים ואת הרגליים והיכו אותנו באכזריות", הוא סיפר.

לדבריו, הוא עצמו איבד את ההכרה באחת התקיפות. הוא ציין כי כוחות צה"ל שהגיעו למקום הפנו אצבע מאשימה דווקא לקבוצה היהודית בטענה כי הובילה לתקרית החמורה.

"באתם לעשות תג מחיר, עכשיו תחטפו", כך הוא טוען שאחד הקצינים אמר לקבוצה. כאמור הכוחות חילצו את הקבוצה בשלום.

גורם ביטחוני אמר בשיחה עם ערוץ 7 כי שני הצדדים יידו אבנים זה על זה במהלך עימותים שהחלו הבוקר לאחר עקירת כרם יהודי באזור. לדבריו, העימותים גלשו לשטח הכפר קוצרא והחילוץ הסתיים בשלום.

מדובר צה"ל נמסר "בשעות הבוקר התבצע פינוי של בניה בלתי חוקית באזור היישוב אש קודש. בעקבות הפינוי החלה הפרת סדר אלימה בין עשרות מתיישבים ופלסטינים אשר כללה זריקות אבנים הדדיות. במקביל, מס' מתיישבים התקרבו לכפר ג'לוד הסמוך, ושם החלה הפרת סדר נוספת. ע"פ דיווח ראשוני מס' מתיישבים חולצו ע"י כוח צה"ל לאחר ששהו במבנה בתוך הכפר. מס' מתיישבים פונו מהכפר עם פציעות באורח קל - בינוני", לשון ההודעה.