משנה לראש העיר. עיריית ירושלים
משנה לראש העיר. עיריית ירושליםפלאש 90

יוזמה של האגף לקידום עסקים בעירייה ומט"י ירושלים לטובת הציבור הדתי והחרדי בעיר.

החל מהשבוע הבא יפעלו יועצים עסקיים של המרכז לטיפוח יזמות מט"י ירושלים במשרדי האגף לקידום העסקים של עיריית ירושלים ויעניקו ליזמים ולבעלי העסקים חרדים ודתיים שפונים לעירייה, ייעוץ עסקי ראשוני וסקירת כלי הסיוע העומדים בפני יזמים אלה.

אל משרדי האגף מגיעות מידי חודש, פניות של יזמים מהמגזר החרדי דתי המעוניינים להקים עסקים חדשים, וכן בעלי עסקים קיימים הנזקקים לשירותי העירייה. הפעלת עמדת הייעוץ בתוך משרדי האגף תנגיש להם שירות חשוב נוסף תחת אותה קורת גג. היועצים יספקו לפונים ייעוץ והכוונה עסקית ראשונית ויציעו להם את שירותי המט"י שכוללים ליווי עסקי, הכנת תוכניות עסקיות, בדיקות כדאיות וגיוס הלוואות מהקרנות השונות, כולל הקרן הירושלמית להלוואות של פדרציית ניו-יורק, הקרן לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה, קרן האגודה הישראלית להלוואות ללא ריבית ועוד.

מקורות המימון המיוחדים לעסקים קטנים ובינוניים הפועלים כיום בירושלים, מסוגלים לספק לפונים הלוואות בהיקפים כספיים מגוונים, החל מכמה עשרות אלפי שקלים ועד הלוואות של 8 מיליון ₪.

בניגוד לנטילת הלוואות בבנקים המסחריים, ניתן במקורות המימון המיועדים במיוחד לעסקים קטנים ובינוניים, לקבל הלוואה בריבית מועדפת, בויתור על חלק מהביטחונות ובתנאי פריסה נוחים. כמו כן, יוכל היועץ להפנות לקורסים וסדנאות מקצועיות שמקיים המט"י בתחומים שונים לשיפור היעילות בעסק.

לקראת הפעלת השירות החדש התקיים השבוע מפגש היערכות בהשתתפות כל עובדי האגף ונציגי המט"י. על שיתוף הפעולה החדש שיסייע לרווחת לקוחות האגף סוכם בעקבות פנייתן של מחזיקת תיק קידום עסקים חברת מועצת העיר עינב בר, ומנהלת האגף לקידום העסקים רויטל מרזין, אל מנכ"ל מט"י ירושלים אורי שרף.

מחזיקת תיק קידום עסקים, חברת המועצה עינב בר, ציינה כי "כיום ישנם עסקים בירושלים הנתקלים בקשים שונים, בשל חוסר ידע ויד מקצועית מכוונת בתחום הניהול. לכן הוחלט על הרחבת השירותים באגף, בשיתוף עם מטי, שיתנו לכך מענה. מהלך זה מדגיש את תפיסתנו כי פיתוח העסקים בעיר והצלחתם היא ההצלחה של ירושלים ושל כולנו".

מנהלת האגף לקידום עסקים רויטל מרזין אמרה, כי "המהלך הוא חלק מגישתו של האגף להקל על בעלי העסקים בעיר ולהעניק להם מגוון שירותים תחת קורת גג אחת".

מנכ"ל מט"י אורי שרף ציין כי "השירות החדש נועד לסייע ליזמים שפותחים עסקים חדשים, וכן לבעלי עסקים קיימים שמגיעים לעירייה, להשתפר בתחומי המימון, הידע והניהול".