המסתננים מול הכנסת
המסתננים מול הכנסתחזקי עזרא

הארגון העומד מאחורי האירועים האחרונים סביב המסתננים הוא "אס"ף - ארגון סיוע לפליטים ולמבקשי מקלט".

על פי הדיווח בעיתון "ישראל היום" ארגון זה לא רק מממן את הפעילות, אלא גם יוזם את האירועים, מארגן אותם לוגיסטית, עובר על נאומי הדוברים ומקשר בין המסתננים לכלי התקשורת.

בדיווח נאמר כי מקורות המימון של אס"ף הם בעיקר כספי הארגון לסיוע הפליטים של האו"ם, האיחוד האירופי והקרן החדשה לישראל.

ראשי הארגון מזוהים עם השמאל הפוליטי בישראל.

באס"ף אומרים כי המסתננים עצמם מארגנים את האירועים האחרונים, וכי הארגון רק מסייע להם בתחומים שונים הקשורים להפגנות. אולם נראה שאנשיו הם שעומדים מאחורי הדברים: מנהלת תחום הפעילות הציבורית של אס"ף, אורית מרום, נצפתה אתמול בגן הוורדים מול הכנסת עם קבוצה של שבעה מסתננים אפריקנים, שנבחרו לעמוד בחזית המאבק. מרום נראתה מתדרכת אותם, עוברת על נאומיהם ונותנת הוראות לגבי תפקידו של כל אחד מהם. למעט אותה קבוצה מצומצמת, איש מהמסתננים לא הורשה לדבר. נוסף על כך, למרות הכחשותיה כי אס"ף אירגן את האירוע, בעמוד הפייסבוק שלה כתבה מרום ערב ההפגנה את הסטטוס הבא: "צריכה דחוף מישהו/י שיודע איך עובדות הפגנות בגן הוורדים, מול הכנסת".

בתגובה לדברים אמרה מרום: "אנחנו רק מסייעים לפליטים, אולם את ההחלטות הם מקבלים בעצמם. אס"ף מסייע לפליטים בתחומים רבים, והמימון שלו שקוף ומפורסם באתר האינטרנט. במממנים אכן נמצאים גם האו"ם, האיחוד האירופי והקרן לישראל החדשה".