מנכ"ל המשרד להגנת העורף ומסיקה
מנכ"ל המשרד להגנת העורף ומסיקההמשרד להגנת העורף

כחלק מתהליך סיכום והפקת לקחים מאירועי סופת השלגים שפקדה את ישראל בדצמבר האחרון, אירחה המועצה האזורית שומרון את מנכ"ל המשרד להגנת העורף, ניצב (בדימוס) דן רונן במרכז ההפעלה של המועצה.

ראש המועצה גרשון מסיקה ומנכ"ל המועצה, שלומי ורמשטיין, נתנו סקירה על מהלך האירועים בימי השלג, תוך שהם מציינים לטובה את התרגיל שערך המשרד בתחומי המועצה רק לפני חודש וחצי, אשר מסקנותיו סייעו באופן מוחשי בימי הסופה. "התרגול הוא שנתן לנו את הכלים להתחיל להתמודד עם הסערה", אמר מנכ״ל המועצה ורמשטיין.

"ניהול צוותי החירום בישובים הוכיחו שמדובר בתפיסת הפעלה נכונה", אמר מנכ״ל המשרד רונן. "על פי הנחיית השר ארדן, במהלך הסערה פנינו לכל הישובים והרשויות באופן יזום על מנת לתת מענה לצרכים שעלו מהשטח. יש לי הרבה מילות הערכה לתפקוד שלכם כמועצה במהלך סופת השלגים. זו הוכחה נוספת לחוסן האדיר של תושבי השומרון".

המנכ"ל הוסיף: "המפתח לתפקוד בחירום הוא מוכנות מוקדמת. חשוב לזכור כי בכל אירוע חירום הרשות המקומית היא האחראית למענה הראשוני בתחומה. המשרד להגנת העורף יפעל על מנת לאפשר לכם לעשות זאת". בהתייחס לסופה אמר ראש מועצת שומרון: "אנו שמחים להוכיח שוב את חוסנה של מועצת שומרון. הן בשעת חירום והן בשגרה אנו ערוכים לסייע לתושבינו בכל מישור שיידרש".

בהמשך, הודה מסיקה לרונן ולשר להגנת העורף, גלעד ארדן, על אימוץ ההחלטה להגדיר את המועצה האשורית שומרון כמרכז לקליטת תושבים מגוש דן בזמן לחימה ״מועצת שומרון ותושבי השומרון שמחים על ההחלטה. ועל האמון שנותן המשרד להגנת העורף בשומרון כמקום מועדף לקליטת מפונים בשעת חירום״, אמר מסיקה. ״מועצת שומרון הגתה את התוכנית לקליטת מפונים בשעת מלחמה בשל הקרבה של השומרון למרכז - חצי שעה נסיעה מתל אביב. אנו שמחים על כך שלא רק שהמשרד להגנת העורף מקבל את התוכנית אלא שהוא מתכוון לסייע במוכנות לטובת תושבי גוש דן ושאר תושבי הארץ".

מרכז ההפעלה אשר נחנך לארונה, מיועד לאפשר רציפות תפקודית והמשך מתן שירותים לאזרחים בזמני חירום והוא נבנה במימונו של המשרד להגנת העורף.