שר הכלכלה בצעדת הל''ה

שר הכלכלה ויו"ר מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט, השתתף לפנות בוקר (שישי) בצעדת הל"ה יחד עם 5,000 בני נוער מכל הארץ במסלול הליכה שאורכו 13 ק"מ.

הצעדה החלה בשעה 12 בלילה בקיבוץ נתיב הל"ה והסתיימה עם אור ראשון בטקס למרגלות "גבעת הקרב".

במהלך הצעדה השתתף השר בנט יחד עם בני הנוער בפעילויות השונות: עזר לסחוב אלנוקה, הכין קפה על פינג'אן עם הנוער מירושלים, סיפר צ'יזבטים וסיפורי מורשת ואף ניגן יחד עם בני הנוער את השיר "אני ואתה נשנה את העולם".

"אומרים לנו לפעמים שהדור הצעיר מפונק, מה שאני ראיתי הלילה זה שיש לנו דור ציוני חזק שיודע ללכת בלילה בקור של 5 מעלות ולא לקטר", אמר בנט לצעירים. "לפעמים בממשלה יש לחצים ואנחנו צריכים לדעת שעם ישראל חזק - אני אעביר מסר לראש הממשלה שהלילה ראיתי דור חזק. אנחנו אוהבים אותכם וכל מטר וכל צעד שאתם הולכים בארץ ישראל הופך את ארץ ישראל לשלנו".

שר הכלכלה שוחח עם הצעירים על פתרון 'חילופי השטחים' ותקף את השימוש במילה 'גושי התיישבות', "כאילו מדברים על איזה גוש בגרון. אנחנו כאן בגוש עציון, זה אחד מה'גושים'. אם אנחנו נרצה להישאר בגוש עציון, אומרים לנו, אנחנו נצטרך לעשות 'חילופי שטחים', לתת משהו בתמורה. למה שנצטרך לתת משהו בתמורה לגוש עציון? זה היה שייך למישהו קודם? כדי שאני אשאר בבית שלי, בארץ שלי, אני צריך לפצות מישהו אחר בשטח חלופי?

"חברים, אנחנו מוכנים להחליף שלום תמורת שלום, שכנות תמורת שכנות. כאן בגוש עציון זהו מקום מצויין לדבר על שכנות טובה בין יהודים לערבים. כל הרעיונות האלה בתקופה האחרונה של מדינה פלסטינית, של מסירה כלשהי של חבלי מולדת, וגם הדיבורים על הבחנה בין גושים ליישובים מבודדים, על גירוש יהודים או על הידברות על בסיס קווי 67' - הם ההיפך המוחלט של מורשת הל"ה. מורשת של היאחזות בקרקע ולחימה על הארץ. הם לא מקובלים עלינו ולא יהיו מקובלים עלינו לעולם. ההקפאה היחידה שאני מוכן שתהיה היא הקור שאנחנו מרגישים במקום הנפלא הזה בשעות האחרונות", דברי בנט הלילה.

צילום: גרשון אלינסון