תעודת כשרות מזוייפת
תעודת כשרות מזוייפתהרבנות הראשית לישראל

מתקפת זיופי כשרות ברחבי הארץ. כך עולה מהעדכון השבועי של מחלקת הכשרות ברבנות הראשית לישראל.

בעדכון נכתב כי "חברת 'מרינה פטריות גליל' נתפסה כשהיא משווקת ירקות עלים ללא השגחה, כשעליהן הכיתוב "כשר ללא חשש חרקים" בהשגחת רבנות מעלות והשגחות מהודרות נוספות, "מדובר באריזות נענע, טימין ורוזמרין, שנתפסו על ידי משגיחים בעיקר באזור ים המלח ואילת".

ברבנות מסבירים כי בשל תנאי מזג האוויר קשה להשיג בימים אלו בשוק נענע נקייה מתולעים, "מהרבנות מעלות, המשגיחה על הכשרות בחברת מרינה, נמסר כי בחודש האחרון לא נארזו נענע, טימין ורוזמרין ללא חרקים" .

מהרבנות נמסר כי בשימוע שנערך לסוכן ברבנות מעלות הוא הודה כי התרחשה הונאת כשרות, "לפי שעה אין לקלוט במקומות המושגחים נענע, טימין ורוזמרין ממותג 'מרינה פטריות הגליל'. כל ספק שמתעורר לגבי חברה זו ניתן לברר מול הרבנות מעלות". 

עוד הודגש כי פרטי ההונאה נבדקים על ידי היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות, "נגד הזייפן ננקטו אמצעים כחוק".

עוד מזהירים במחלקת הכשרות כי חנויות בשר פועלות ללא הכשר, בהן גם חנויות עם בשר טריפה.

"מרבנות ראשון לציון נמסר כי הוסרה מיידית הכשרות ממסעדת 'אווזים' ברחוב המאה העשרים 4 בעיר, מתחם יס פלנט. ההסרה התבצעה בעקבות תפיסת בשר טרף מתוצרת חברת 'קנקון', העוסקת בשיווק בשר טרף. יידע הציבור ויזהר".

עוד דווח כי "אטליז 'אלנתשה' בכניסה לכפר עזריה הסמוך למעלה אדומים מפיץ פרסומים בהם נכתב כי הבשר במקום '100% טרי וכשר', "המקום אינו נתון להשגחתו של אף נותן הכשר מוסמך, וקיים חשש ממשי למכירת טריפות במקום. שומר נפשו ירחק".

גם בקריית גת נמצא איטליז המזייף כשרות. מדובר באטליז 'עולם הבשר והדגים של צפריר' מרחוב היוצר 20, "הוא מפיץ פרסומים בהם נכתב כי המקום 'כשר בהשגחת הרבנות קריית גת' ואילו מהרבנות והמועצה הדתית קריית גת נמסר כי המקום אינו נתון להשגחתם".

זיוף כשרות נוסף, על פי דיווח הרבנות, נעשה בדבש של 'משק מילמן'. על גבי הדבש נכתב כי הוא תחת פיקוח של בד"צ העדה החרדית ירושלים, שם שללו כל קשר למתן כשרות שכזו. יש לציין כי חברת 'משק מילמן' נתונה תחת פיקוח כשרותי של הרבנות גבעת עדה ומהחברה נמסר כי תווית המוצר שבתמונה אינה בשימוש יותר, והמוצר שבתמונה אינו מתוצרתו.

לעדכון הכשרות המלא לחצו כאן