אריאל שרון
אריאל שרוןצילום: פלאש 90

קרן קימת לישראל תנציח את גיבור ישראל וראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, בהקמת 'דרך אריק' בנחל שקמה.

ההחלטה להנציח את שרון בדרך זו התקבלה על ידי יו"ר קק"ל אפי שטנצלר ואלי אפללו יו"ר עמית קק"ל שהחליטו על הקמת הדרך המקורית שתשתרע על פני כ-60 ק"מ ותעבור ליד חוות השקמים ובסמוך למקום קבורתם של רה"מ אריאל שרון ורעייתו לילי.

לדברי אלי אפללו שהיה מקורב מאד לאריק שרון רה"מ המנוח, "אריק אהב מאד את המרחבים הפתוחים, את הנוף הירוק והיה לו חיבור עז לאדמה. אני זוכר באחת הפעמים שהייתי אצלו בלשכת רוה"מ בירושלים אמר לי. "תאמין לי אלי. אם היה לי כאן איזה חלון עם קצת נוף ירוק ועצים זה היה נותן לי אויר'. מהיכרותי עם אריק, אין לי ספק שאין דרך ומקום ראויים יותר להנציח את הקשר העז שהיה לו עם האדמה ועם הארץ היפה שלנו, בהקמת דרך נוף מדהימה והיפה מסוגה בדרום הארץ ובקרבת המקום שכה אהב חוות השקמים".

אפי שטנצלר אמר "דרך הנוף המדהימה שתקרא ע"ש ראש הממשלה אריאל שרון, מצביא וגיבור ישראל, אוצרת בתוכה אתרים מדהימים ואת ההיסטוריה של עם ישראל שמשקפת גם את פועלו הרב ואהבתו של אריק שרון למדינת ישראל הירוקה והיפה".

עוד נמסר כי בימים הקרובים יפעלו ראשי קק"ל להעביר את ההחלטה בהנהלת קק"ל וברשויות האחרות השותפות עם קק"ל בהקמת הדרך בדרום הארץ שתהיה ע"ש אריק שרון, שבחר לדברי שטנצלר, "לחיות בחוות השקמים ולהיקבר ביחד עם רעייתו המנוחה לילי באזור נחל שקמה המשקיף על דרך הנוף שתהיה על שמו של רה"מ".

הדרך שתקרא דרך 'נוף אריק שרון' בנחל שיקמה מלווה את ערוץ הנחל ממורדות הרי להב ועד חוף זיקים. הדבר עוברת בסמוך לחוות השקמים של אריק שרון ולחורבת הוגה, המקום בו קבורים שרון ורעייתו ליל ז"ל. קק"ל, השותפה ביצירת הדרך, פועל להנציח את אריק שרון ולקרוא לדרך על שמו.

דרך הנוף המוצעת מלווה את ערוץ הנחל לאורך כ-60 קילומטרים, מאזור קיבוץ דביר ועד חוף זיקים. לכשיושלם המבצע של דרך הנוף הארוכה והיפה בישראל, הכוללת קטעי נוף מדהימים וייחודיים, ניתן יהיה לנוע בה ברכב פרטי לאורך תוואי הנחל כולו וליהנות מאתרי טבע ונוף יפהפיים ומשמורות טבע, מפריחה אביבית, אתרי עבר היסטורים ומחניונים לבילוי בחיק הטבע ביערות קק"ל.

סלילת הדרך נעשית כבר היום בידי קרן קימת לישראל, רשות ניקוז שקמה-בשור, רשות הטבע והגנים והמועצות האזוריות בסביבה. בשלב זה הדרך מחולקת לשני קטעים. קטע אחד, עד כביש 40 וקטע שני, מכביש 40 ומערבה עד לחוף זיקים.