פותחים קלפים. בשניים ויותר
פותחים קלפים. בשניים ויותרחגית אמאייב

בתקופה בה בכל פינה צץ קאוצ'ר בכל נושא ועניין אפשרי יוצא לאור המשחק 'בשניים ויותר' ובו ערכת קלפים שנועדה לפתוח ולפתח שיח פנים משפחתי בין הורים לילדים, בין הורים לבין עצמם ועוד.

בראיון לערוץ 7 מספרת חגית אמאייב, יועצת זוגית ומפתחת המשחק, על המשחק הזוכה לתגובות נלהבות ונמכר בהמוניו בתוך כחודש בלבד מאז יצא לאור והמידע אודותיו עובר מפה לאוזן.

המשחק הוא למעשה משחק המשך לקלפי הטיפול הזוגיים שהוציאה אמאייב לאור לפני למעלה משנה והתקבלו גם הם בהתלהבות רבה והפכו לעזר רב עבור בני זוג רבים. אמאייב מציינת כי המשחק החדש, בהיותו מיועד להורים וילדים גם יחד, קל יותר למשחק מהסיבה הפשוטה שבעוד איתור זמן שקט להורים בבית גועש ורועש מילדים הרי שלמצוא זמן עם הילדים יחד זו משימה קלה בהרבה. על עצמה היא מספרת שלילות שבת לאחר סעודת שבת הפכו זמן מתאים במיוחד לחוויה המשפחתית סביב הקלפים.

ומה יש בה באריזת הקלפים? שתי חפיסות קלפים, האחת כוללת משפחי פתיחה לצד מספר אפשרויות תגובה והחבילה האחרת כוללת הרחבות לדיון סביב כל תגובה ותגובה שנבחרה בקלף הראשון. מי שמרים את הקלף הראשון קורא את הסיטואציה או הנושא של הקלף בקול רם ובוחר את ההתייחסות האישית הקרובה ביותר לתחושותיו. משתתף אחר במשחק פותח את הקלף המקביל ובו אפשרויות לפתיחת דיונים שונים הנובעים מתגובתו האישית של השחקן הראשון.

אמאייב מציינת כי המשחק נועד לילדים החל מגיל 4 ו-5 אך גם ילדים בגיל ההתבגרות מוצאים בו עניין והתאמה לעולמם האישי. זאת לבד מאפשרות לשחק בקלפים גם בכיתה, בקבוצות דיון, עם חברים או בכל מסגרת אחרת.

לדבריה, המשחק שנועד לחדד את יכולת הביטוי וההדדיות האישית והקבוצתית מהווה מבחינתה אמצעי לדרך טיפול שתמנע "פיצוצים" עתידיים, מתקנים את הגשר במקום להקים בתי חולים ליד הבורות שעשויים להיפער בו.